Négymilliárdos állami megrendelés a Wizz Airnek

A fapados légitársaság az állammal kötött megállapodás értelmében tavasszal elindítja járatait Budapest és Podgorica, Pristina, Szarajevó, Szkopje, valamint Tirana között.

2017. január 2., 13:30

A tavaly tavasszal kiírt tendert lényegében a Wizz Airre szabták, nem is volt más jelentkező. A december 31-én közzétett hivatalos eredmény szerint a Wizz Air tavasztól négy éven keresztül hetente kétszer repül Budapest és a nyugat-balkáni fővárosok között, több mint négymilliárd forintért – írja a Magyar Nemzet.

A nyugat-balkáni légi kapcsolat a Malév 2012. februári bedőlésével szűnt meg, a célpontok repülési jogait a magyar állam örökölte meg. Az ennek hasznosítására kiírt tender koncessziós üzemeltetésről szólt, vagyis a nyertes közszolgáltatási szerződés keretében szállíthatja az utasokat. Ez lényegében azt jelenti, hogy a magyar állam pótolja a légitársaság esetlegesen kieső bevételeit.

A kiírás szerint csak olyan cégek jelentkezhettek, amelyeknek nyolcévesnél fiatalabb a repülőgépflottájuk, és magyarországi a karbantartási bázisuk. A gépeknek legalább 30 utas szállítására kell alkalmasaknak lenniük. Szintén feltétel volt, hogy a jelentkezést magyar nyelven kellett beadni. E kitételeknek pedig egyértelműen csak a Wizz Air tudott megfelelni. A célzott kiírásra utal az is, hogy a kiíró semmilyen elvárást nem rögzített azzal kapcsolatban, hogy költséghatékonysági okokból az utasszámhoz igazodó gépekkel repüljön a szolgáltató. Azaz alkalmanként néhány tucat utast 180 férőhelyes Airbusokkal szállíthat a Wizz Air - írja a Magyar Nemzet.