Fideszes hátszél a közmédiás szerződéseknél

Fidesz-közeliek gyártják a köztévé legismertebb műsorait és látják el kommunikációs tanácsokkal a közszolgálati médiumot.

2012. február 22., 10:13

A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) a Népszava többszöri megkeresésére és perrel való fenyegetőzésére adott ki egyes szerződéseket, amelyekből a Magyarország, szeretlek! és a Maradj talpon! című tévéműsorok, illetve kommunikációs szerződések pénzügyi háttere derül ki. Az adatok azért fontosak, mert az alap az adófizetők pénzét költi. A megküldött szerződések hiányosak, de azért sok minden kiderül belőlük –

írja a Népszava.

A Magyarország, szeretlek! című vetélkedőt a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Hung-Ister Zrt. gyártja, amelynek jelenlegi vezetője az MTVA tavaly februárban lemondott vezérigazgatója, Fazekas Csaba.
A műsor egyszeri költsége 37 millió 800 ezer forint volt, a Hung-Ister Zrt.adásonként további nettó 19 millió forintért készíti a vetélkedőt. A Népszava emlékeztet rá, hogy a Fábry Sándor februárban indult új show-műsora adásonként 18 millióba, a (különböző csatornákon feltűnő) Beugró adásonként 6 millió forintba, a a Csináljuk a fesztivált pedig 9 millió forintba kerül.

Maradj talpon 50 millióból

A Maradj talpon! című kvízműsort az MTVA korábbi vezérigazgató-helyettese, Závodszky Zoltán cége, a Show and Game Kft készíti.
A műsor egyszeri költsége 45 millió forintot tett ki, és további 5 millió forintot számoltak fel a tervezéshez és főcímhez kapcsolódó költségek miatt. A Maradj talpon! adásonként nettó 3,5 millió forintba kerül.

Mindkét műsor szerződése hosszabbítható – derül ki a Népszavának megküldött szerződésekből.

Várhegyi itt is felbukkan

Kommunikációs feladatok ellátásáért nehéz pénzeket szakít a közmédiától a Prestige Media reklámügynökség, amely Várhegyi Attila, az első Orbán-kormány államtitkárának cége.
A Prestige Media általános marketing-kommunikációs tanácsadásért havonta 787 ezer forintot, "karbantartásért", elemzésért negyedévenként 250 ezer forintot kap. "Kommunikációs felkészítés kommunikációs helyzetekben" óránként nettó 25 ezer forintot ér, a kríziskommunikációs helyzetek megoldására az "állandó készenlét" miatt havonta 100 ezer forint jár, közreműködői díjként pedig óránként 12 ezer 500 forintot fizet az alap. Kreatív tanácsadást óránként 25 ezer forintért biztosít a Prestige Media – számolt be a Népszava a szerződések alapján.

Várhegyi Attilát, a Fidesz korábbi pártigazgatóját 2002 őszén folytatólagosan elkövetett, különösen nagy vagyon hátrányt okozó hűtlen kezelés bűntette miatt jogerősen felfüggesztett egyéves börtönbüntetésre ítélte a bíróság. A politikus emiatt lemondott parlamenti mandátumáról.

2011 novemberében derült ki, hogy a Miniszterelnökség is szerződött a Prestige Media reklámügynökséggel, amely „filmgyártás a Magyarország Alaptörvényének megalkotását előkészítő nemzeti konzultációhoz” címen

7,7 millió forintot kapott közpénzből.

Várhegyi Attila cégei az elmúlt években jópár fideszes többségű önkormányzattal kötöttek

kommunikációs szerződéseket.