Diákokat buzdít saját tanáraik feljelentésére a Habony Árpád kezében lévő kormányzati propagandaoldal

2018. november 23. 12:25 - szerző: Molnár Richárd

Sztálin legjobb tanítványai az ideológiai elhajlás nyomait keresik az egyetemeken. Miközben az ELTE-n nem volt működő projektor a tanórához, egy gólya szerint inkább azzal volt gond, hogy a tanár a kormányt kritizálta.

Úgy tűnik, tényleg csak szerény kezdet volt az autonóm felsőoktatás ellen indított háborúban a Közép-európai Egyetem (CEU) működésének ellehetetlenítése, valamint a társadalmi nemek tanulmánya szak (közkeletű nevén genderszak) egyetlen tollvonással való megszüntetése. A „kultúrharcként” is emlegetett ideológiai tisztogatás az irodalom, a könnyűzenei élet, a filmipar és a tudomány után megkezdte működését a felsőoktatásban, ennek pedig csalhatatlan jele, ha a kormányzati médiabirodalom néhány cikkben egyértelműen körülhatárolja az új ellenséget.

„Vajon normális az, hogy 2018-ban az ország egyik legjobb egyetemén kormányellenes, balliberális propagandát kell hallgatnunk az órákon? Normális az, hogy a rendes tananyag helyett olyan információkat kapunk, amelyek befolyásolhatják döntéseinket?” – írta múlt héten a Habony Árpád miniszterelnöki tanácsadó tulajdonában lévő 888.hu fizetett alkalmazottja, Zelenka Dóra, aki mellesleg az ELTE bölcsészkarának elsőéves, kommunikáció szakos, azaz elvben újságírónak tanuló hallgatója. A leendő médiamunkást állítása szerint egy november 14-i egyetemi előadás ihlette meg.

A szerző egyetemi hallgatóként, egy első évfolyamos diákhoz illő tévedhetetlen szakmai hozzáértéssel és tapasztalattal többek között azt írta, a magyar felsőoktatással valóban vannak gondok,

a probléma forrása viszont néhány felsőoktatási intézmény tanári karában keresendő.

A bájosan amatőr véleménycikk szerint miközben az óraadó oktató azon „sivalkodik”, hogy az ország legnagyobb költségvetésű állami egyetemén nem jut elég pénz projektorra (kivetítőre) és villanykörtékre, „az persze nem zavarja a tanárokat, hogy havonta több mint félmilliót keresnek átlagosan”. Ráadásul az órán Soros György egyetemét, a CEU-t és a genderképzést is dicsérték.

A cikk megjelenése után a bepanaszolt tanár, Hammer Ferenc, az ELTE Média és Kommunikáció Tanszékének docense igyekezett tényekkel megcáfolni a hallgató szavait. Az oktató hétfői közleménye szerint a 888 szerzője által kifogásolt mondatok nem rendes előadáson, a tananyag részeként hangzottak el, hanem azután, hogy Hammer Ferenc nem tudta megtartani előadását, amely az „osztályhelyzet vizuális konstrukcióit bemutató vizuális órai elemzés” lett volna.

Ugyanis az óra megtartásához szükséges projektor nem állt rendelkezésre, mert az ország legnagyobb egyetemi bölcsészkarának öt darab projektorából kettő nem működött, kettőt épp használtak mások, a maradék egyet pedig nem adta kölcsön számukra az egyetem másik intézete.

Hammer ekkor szünetet rendelt el, és arra kérte a jelenlevőket, hogy menjen el, aki nem kíván részt venni a hátralevő részén az órának, ami az ELTE Társadalomtudomány Karán szervezett tiltakozáshoz való csatlakozás jegyében telik el. Az oktató az előadó hátsó kijáratán rövid időre kiment, hogy az esetleges távozók ne érezzék kellemetlenül magukat. Ezután az előadó mintegy 20 perces előadást tartott a CEU, az Corvinus, az ELTE heyzetéről. Az előadás alatt és a végén kérte a hallgatókat, hogy mondják el véleményüket a hallottakról.

Hammer Ferenc

Az ELTE docense egyszerű hazugságnak nevezte, hogy a médiatanszéken bárki havi félmilliót keresne.

„Tíz főállású oktató nettó átlag még 250-et sem nagyon keres. Amúgy a közalkalmazotti bértábla rendelkezik az oktatók fizetéséről. Emellett a gyakorlati szaktárgyak külsős óraadói közül sokan évek óta ingyen dolgoznak” – írta Hammer.

A docens hozzátette, azért nevezte a CEU-t Közép-Európa legjobb egyetemének, mert a kormány által elüldözni akart intézmény öt szakja is ott van a QS World Rankings felsőoktatási rangsorának első 100 helyezettje között, „addig az ELTE valahol a 700-750. hely körül van”. Hammer állítja, a genderképzésről nem beszélt, hanem azt emlegette fel, hogy ha „egy mesterszak átmegy az akkreditációs folyamaton, azt elvileg nem szüntetheti meg egy demokráciában egy kormány”.

Hammer visszavágása után a 888 természetesen nem adta fel, sőt, szintet lépet. Bár az oktató egyáltalán nem nevezte nevén az egyetemistát, Habony portálja szerint az egyetemi docens azzal, hogy tételesen megcáfolta Zelenka Dóra állításait, burkoltan megfenyegette a diákot. A cikk végén pedig az alábbi, szó szerinti felhívást tették közzé:

Eleged van az egyetemen zajló, kéretlen baloldali politizálásból az órákon? Úgy érzed, véleménye és igaza egyedül a liberális oktatódnak lehet? Ha igen, írd meg nekünk a velemeny@888.hu e-mail-címre és megfelelő forrásvédelem keretein belül közzétesszük történeted.

Tehát a kormánypárti propagandalap nem mást tett, mint arra hívta fel az egyetemi hallgatókat, hogy ha nem értenek egyet az óraadó tanáruk véleményével, akkor névtelen levélben jelentsék az esetet és nevezzék meg oktatójukat. Vagyis a jövőben a 888 cikkeihez hasonló hangvételű, de már névtelenül megjelenő írásokat várhatunk az „ideológiai elhajlásban” szenvedő tanárokról a Fidesz médiabirodalmának különböző szegmenseiben.