Újabb három holttestet találtak a genovai híd romjai alatt a nemzeti gyásznapon

2018. augusztus 18. 11:55 - szerző: 168 Óra/MTI

További három holttestet találtak a genovai hídomlás romjai alatt, így 41-re nőtt az azonosított halálos áldozatok száma – jelentette szombaton az ANSA olasz hírügynökség.

Egy kilencéves kislány és szülei holttestét találták meg egy teljesen összezúzott személyautóban.

A szombat nemzeti gyásznap a tragédia miatt Olaszországban. Az azonosított áldozatok közül néhányat szombaton fél tizenkettőkor búcsúztatnak Sergio Mattarella államfő, Guiseppe Conti miniszterelnök és Angelo Bagnasco érsek részvételével a genovai kiállítóközpontban, a város legnagyobb terén. A La Stampa és az Il Secolo XIX című olasz napilapok szerint 17 azonosított áldozat hozzátartozói elutasították az állami temetést, ők családi körben akarnak elbúcsúzni szeretteiktől, mert a hatóságokat okolják a balesetért.

Megírtuk: a Polcevera patak fölött negyven méter magasan álló Morandi autópályahíd nyolcvan méteres szakasza kedd délben omlott a mélybe, lakásokra, vasúti sínekre, gyárakra. Az A10-es autópálya részeként a híd a város keleti és nyugati részét kötötte össze, ezen lehetett eljutni a kikötővárosból Dél-Franciaországba, Piemontba és Lombardiába is.

Az eset miatt Olaszországban óriási a közfelháborodás, a politikusok pedig igyekeznek arra a cégre terelni a felelősséget, amely az 1960-as években épült Morandi-híd karbantartásáért volt felelős. 

Fotó: Twitter

Luigi Di Maio olasz miniszterelnök-helyettes például azzal vádolta meg a Bennetton-cégcsoportot (amely egy holdingon, az Atlantián keresztül tulajdonos az érintett A10-es autópálya karbantartásáért felelős vállalatban), hogy a nyereséges működés érdekében inkább a feladataikon spóroltak. Az Atlantia viszont azzal reagált, hogy mintegy 11,4 milliárd eurót költött az összes hétezer kilométeres olasz autópályahálózat több mint 900 kilométernyi szakaszának felújítására. Ráadásul már csak a hatóságok jóváhagyását várták, hogy Genova közelében is megkezdjék a munkálatokat.

A Morandi-hidat egyébként már 2016-ban renoválták, de nem azon a szakaszán, amely kedden összeomlott.

Mivel Olaszországban az 1960-as évektől napjainkig óriási befolyással bírt a maffia az építőiparban (és így a hídépítésekben), a sajtóban többen azt kezdték pedzegetni, hogy talán ennek is közel lehet a genovai katasztrófához. Az olasz ügyészség például már hosszú ideje azt sejti, hogy a maffia által uralt cégek silány munkákat végeztek az építkezéseken, amelyek nem voltak képesek ellenállni a nagyobb igénybevételnek. Az 1967-ben átadott Morandi-hidat pedig eleve jóval kisebb átmenő forgalomra tervezték.

A tragédiát követően az olasz kormány 12 hónapos szükségállapotot rendelt el a Genovát is magába foglaló Liguria régióban. Ötmillió eurós gyorssegélyt adnak az országrésznek a központi költségvetésből.