Milliárdokat veszít Magyarország, ha megszűnik Schengen

A Moody’s elemző részlege úgy ítéli meg, hogy ha visszaállítják Európában a belső határokat, akkor annak a gazdaságban a németek, a hollandok és franciák jócskán megfizetik az árát, de
a veszteségek arányosabban még nagyobbak lesznek Közép-Kelet-Európában, így Magyarországon és Szlovákiában, mert ezekben az országokban az unión belüli kereskedelem jóval nagyobb arányban járul hozzá a GDP-hez.

2015. november 26., 10:04

A tanulmány egyik szerzője egyenesen úgy fogalmaz, hogy ha összeomlik Schengen, az tönkreteszi az egységes piacot és hosszú távon megkérdőjelezi az életképességét.

A szakértő egyébként máris a költségek emelkedését jósolja, mert párizsi merényletek hatására a határellenőrzések a vártnál tovább fennmaradnak, és a költségek emiatt máris emelkedtek.

A Wall Street egyik elemzője teljesen logikusnak nevezi, hogy a szabad forgalom megszűnése visszavetné a kereskedelmet, aminek a nettó hatása eurómilliárdokban jelentkezne – mínuszban. Hiszen az EU-ban az áruk mintegy felét jelenleg közúton juttatják célba.

(Washington Post / AP – Szelestey Lajos / Klubrádió)

Megtörni látszik a kutasok ellenállása? Hétfő kora délutáni hatállyal a Mol az összes töltőállomásán 10 forinttal csökkentette az üzemanyagok árát, vagyis – nagykereskedelmi árváltozás híján – az árrését. 

A Szabad Európa kiperelte az autópálya-koncessziós szerződés mellékleteit, és kiderült, hogy 15-17 ezer milliárd forintba kerülhet az adófizetőknek az, hogy a kormány kiszervezte a hazai gyorsforgalmiút-hálózat nagy részét. Az üzletet elnyerő hét magántőkealapról kiderült, hogy négy Szíjj László, három pedig Mészáros Lőrinc kormányközeli üzletember százszázalékos tulajdonában van – írja a lap.

Kedden túlnyomóan derült, száraz időre van kilátás. Európa időjárását egy kiterjedt anticiklon befolyásolja. Napközben többfelé megélénkül, kedden a Dél-Dunántúlon időnként meg is erősödik a délkeleti, keleti szél.