Megszűnik a Vasárnapi Hírek, Puch László a Szabad Föld után újabb laptól szabadul meg

2018. november 29. 13:15 - szerző: 168 Óra

A baloldali üzletember közleménye szerint pusztán "integrálják" a hetilapot a Népszava szerkesztőségébe.

Úgy tűnik, Puch László, az MSZP egykori pártpénztárnoka a Szabad Föld Mészáros Lőrinc cégének való eladása után tovább szűkíti a jelenlétét a médiában. A Népszavát és a Vasárnapi Hírek című hetilapot kiadó XXI. század Média Kft. mögötti Horizont Handels und Industrie AG meghatározó tulajdonosaként a politikus kiadott egy közleményt, amely szerint „a Népszava hírközpontúságának és a Vasárnapi Hírek elemzőbb és szórakoztatóbb stílusának ötvözésével egy tartalmasabb szombati újsággal és hétközi kulturális melléklettel” találkozik az olvasó. Puch László szerint az ötlet nem új, már korábban is gondolkodtak a két médiatermék valamilyen összekapcsolásáról. A tulajdonos emlékeztetett arra, hogy a folyamat a Vasárnapi Hírek megújulásával indult, a tavalyi év pedig a Népszava életében hozott nagy változást. Ekkor a szerkesztőséghez csatlakozott tizenhét, a bezárt Népszabadságtól érkező újságíró, így egy rendkívül nyitott, befogadó szellemiségű szerkesztőség állt össze. „Ezzel a Népszava az országos politikai napilapok között piacvezető pozíciót ért el, hétközi mintegy 20 ezres és szombati 24 ezres példányszámával. Ezt a vezető helyet szeretnénk tovább erősíteni a két szerkesztőség szinergiáját kihasználva – tette hozzá az MSZP-s politikus.

Népszava címlap
Fotó: 168 óra

Puch László azt elfelejtette megemlíteni , hogy a Népszava eladott példányszámainak növekedéséhez a bezárt Népszabadság és a megszüntetett Magyar Nemzet olvasóinak piaci megjelenése is igencsak hozzájárult. Továbbá azt is, hogy a Népszava bevételeinek többségét jelenleg a kormányzati, illetve az állami cégek hirdetései adják.

A HVG 2017-es összesítése alapján az állami hirdetések a teljes hirdetési bevétel 56 százalékát tették ki a Népszavában, a beolvasztásra kerülő Vasárnapi Hírekben pedig 44 százalékos volt az arány. A Vasárnapi Hírek főszerkesztője 2017 végén éppen a kormányzati hirdetések miatt mondott fel, azt állítva, már nem tud felelősséget vállalni a lap minden oldaláért.