Telekocsival sokkal gyorsabban el lehet jutni Kelet-Magyarországról Budapestre, mint vonattal, a MÁV rengeteg pénzt bukik a csigalassú járatok miatt

2018. augusztus 28., 14:43

Szerző:

Vonattal Zajta, Fehérgyarmat és Mátészalka környékéről legkönnyebben a Mátészalka-Debrecen vasútvonalon lehet eljutni Budapestre. 

A vonat 

  • Zajta és Fehérgyarmat között a 25 kilométeres távolságot 58 perc alatt,
  • a Fehérgyarmat és Debrecen közti 96 kilométert pedig 143 perc alatt teszi meg,
  • majd ezek után Budapestre összesen 407 percnyi utazás után ér be.

Ehhez képest a telekocsik annyi idő alatt érnek Budapestre, amennyi alatt Zajtáról Debrecenbe ér a vonat – írja a 24.hu.

A MátészalkaLeaks – ez az a csapat, amelynek csigajelmezbe bújt tagja simán lefutotta a Mátészalka és Debrecen között közlekedő vonatot – a legnépszerűbb telekocsi-szolgáltatót kérdezte meg, ezen a vonalon hányan használják a szolgáltatásaikat. Mint kiderült, csak ennek az egy szolgáltatónak a közreműködésével 400 utat tesznek meg hetente. Ez az 5315 forintos Mátészalka-Budapest út költségeivel számolva hetente 2 millió 126 ezer forint kiesést jelent a MÁV-nak. Azaz évente mintegy 110 millió 552 ezer forintot.

Még egyszer: csak egy telekocsi szolgáltatóról van szó.

A MátészalkaLeaksról bővebben ebben a cikkünkben olvashatnak.

Április 30-án az MBH Bank szerződést írt alá a Magyar Fejlesztési Bankkal, melyben megállapodnak arról, hogy a 2021–2027-es uniós fejlesztési ciklus lakossági hitelprogramjait elérhetővé teszik az MFB Pont Plusz lakossági hálózatukon keresztül. A hitelintézet a közvetítői feladatok ellátásának jogát konzorciumban nyerte el, nyílt közbeszerzés keretében, így az EU-s forrásokból a vállalkozásoknak szánt, már korábban bejelentett KKV Technológia Plusz Hitelprogram nulla százalékos kölcsönei április 30-tól, míg az otthonfelújítási program terméke várhatóan nyár elejétől lesz igényelhető a MBH Bank által üzemeltetett, 154 bankfiókban elérhető lakossági és vállalkozói MFB Pont Plusz pontokon.