Az új VR sisakkal megfoghatók a tárgyak

Sokféle VR szemüveget és sisakot láttunk már, az utóbbi évek felkapott termékéről van szó, de az Intel valóban eredeti megoldással állt elő. A prototípust Brian Krzanich, az Intel elnök-vezérigazgatója mutatta be San Franciscóban az (IDF).

2016. augusztus 19., 08:04

A Project Alloy a VR-sisakok legújabb típusát jelenti, amely a videón látható módon viselőjének szeme előtt nem csak egy számítógép által generált környezet jeleníti meg, hanem a valódi teret is, a valóságos térben elhelyezett virtuális tárgyakkal kiegészülve.

Intel RealSense kamerák segítségével érzékeli az új sisak a viselője körül lévő teret, egyéb szenzorokra nincs is szükség a szobában a használatához.

A megoldás egyik előnye, hogy mobil kivitelben készül, nem szükséges drótokat csatlakoztatni hozzá, melyek viselőjét zavarnák a mozgásban, ráadásul használatához semmilyen kontrollerre sincs szükség, a vezérlés puszta kezes mozdulatokkal történhet. A Project Alloyra készülő játékokban így a játékos például a saját kezeit is látni fogja, és attól sem kell tartania, hogy például beveri a fejét egy közeli bútorba, amit nem vesz észre.

Az Intel saját fejlesztésű VR-megoldásának hardveres alapjait, és az ahhoz kapcsolódó szoftveres fejlesztőkörnyezetet (API) a vállalat a jövő évben nyílt platformként elérhetővé teszi majd fejlesztők és gyártópartnerei számára, akik saját fejlesztésű sisakokat készíthetnek majd a Project Alloy-ra alapozva.