Új mumust vetett be Orbánék kommunikációja
A 200 millió forintba kerülő IMF-ellenes reklámkampány után a kormányzati kommunikáció tündérmeséje új főgonoszt talált: Orbán szerint multinacionális vállalatok azért lobbiznak az EU központjában, hogy az őket sújtó válságadók helyett inkább „a zembereket” szipolyozza a magyar kormány.
Orbán Viktor pénteki brüsszeli látogatása után a Hír TV-nek azt mondta: nagy európai cégek lobbiznak a magyar válságadók ellen Brüsszelben.
A kormányfő szerint olyan mamutvállalatokról van szó, melyek többek között olyan stratégiai ágakban aktívak, mint az energia- és a bankszektor.
„Megpróbálják befolyásolni a brüsszeli döntéshozókat, és Brüsszelen keresztül elérni, hogy csökkentsük a bankadót, vagy ne is legyen. Hogy ne őket terheljük az adókkal, hanem a nyugdíjasokat, vagy a bérből és fizetésből élőket. Mi otthon meg ennek az ellenkezőjét csináljuk” – fogalmazott Orbán Viktor.
Szájer is a multikat emlegette
Szájer József fideszes EP-képviselő október 19-én, pénteken délelőtt az Inforádiónak adott nyilatkozatában ugyancsak a multinacionális cégeket ekézte. A politikus szavait ma hozta nyilvánosságra az
inforadio.hu.A képviselő emlékeztetett a más uniós országokban is bevezetett bankadóra, és hangsúlyozta, hogy az európai közösség – más országokkal ellentétben – figyel Magyarországra. Szájer úgy vélte, hogy mivel az európai politikusok némiképp tanácstalanok a gazdasági válság kezelésében, a baloldali erők tehetetlenségükben a magyarországi demokrácia vélt válságát is tematizálták.
Néha ezek a baloldali erők, amikor Cohn-Bendit és a multinacionális cégek egy platformra kerülnek, az legyőzhetetlen páros – mondta Szájer József.
Ettől függetlenül Magyarországnak fontos, hogy például az európai közös vallási és kulturális örökség vagy a nemzetállamok szerepe uniós szinten is szóba kerüljön – hangsúlyozta a fideszes politikus.
A magyar kormány eközben