Úgy jut közel negyven milliárd forint vasútfejlesztésre, hogy a lepukkant vonalakon nem változik semmi
35 milliárd forint helyett 38,5 milliárdot lehet vasútfejlesztésre költeni Magyarországon 2021-ben, így döntött a kormány. Az erről szóló határozatot az Mfor.hu hozta.
A pénzből jut Békéscsaba, Hódmezővásárhely, Szeged és Szabadka térsége elővárosi közlekedésének fejlesztésére, a Budapest–Kolozsvár-vonalra, a Budapest–Varsó nagy sebességű vasútvonal fejlesztésére, valamint a Közép-Duna menti térségben tervezett országos és helyi közúti, valamint vasúti felújításokra és fejlesztésekre (például a Székesfehérvár–Pusztaszabolcs-vonalra, vagy a Pusztaszabolcs–Dunaújváros–Mezőfalva–Paks útvonalra).
A lap szerint a nagy sebességű vonalak helyett inkább – a többi közt – a Debrecen–Mátészalka-vasútvonalra kellene költeni, ahol nemcsak a pálya minősége kritikán aluli, a vasúti kocsik is elavultak és kényelmetlenek.
Civilek a napokban éppen ezen a vonalon osztottak „túlélőcsomagot” az utasoknak, hogy így hívják fel a figyelmet az áldatlan állapotokra.
Ezen a szakaszon csak apróbb felújítások várhatók a következő években.