700 ezer forintra büntették a TV2-t Mészáros Lőrinc sportmárkájának a reklámozása miatt

2019. október 10. 13:14 - szerző: 168 Óra/MTI

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa bírságot szabott ki a TV2 szolgáltatójára, amiért a Tényekben egy sportmárkával kapcsolatban említett információkkal burkolt reklámot vetített, valamint a Szentes TV és a Karc FM 88,3 szolgáltatóira, amiért eltértek szerződéses vállalásaiktól.

A grémium 700 ezer forintos bírságot szabott ki a TV2 szolgáltatójára egy bejelentés alapján lefolytatott eljárásában, mert a Tények július 6-i adásában egy sporteseményhez kapcsolódóan, a műsorba ágyazva egy sportmárkához köthető kereskedelmi közleményt sugárzott. Ez - mivel reklámjellegét nem vállalta fel - alkalmas volt a nézők megtévesztésére – olvasható az NMHH kommunikációs igazgatósága által az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményben.

Bejelentették a 2Rule és az Intersport kereskedelmi együttműködését
Fotó: MTI/Mónus Márton

Az NMHH és az MTI nem említi, de Mészáros Lőrinc sportmárkájáról, a 2Rule-ról van szó. A Tények július 6-i adásában elhangzott, hogy „a 2Rule magyar sportmárka is jelen van Magyarország egyik legnagyobb utánpótlás multisport tornáján Kaposváron”, az ezt kísérő riport pedig gyakorlatilag arról szólt, hogy a városi Kossuth téren  álló sátorban húsz százalékkal csökkentett áron lehet kapni a cég termékeit.

 

A márkával kapcsolatban olyan többletinformációkat adtak, amelyek arra ösztönözhették a nézőket, hogy megvásárolják a gyártó termékeit. Állandóan jelen volt például a márkajel, amivel vizuálisan és verbálisan is a termékeket népszerűsítették.

Az NMHH közölte azt is, hogy a helyi, közösségi Szentes TV szolgáltatójára tízezer forintos bírságot szabott ki a testület, amiért a televízió egy júniusi adáshéten a hatósági határozatban rögzített vállalásaihoz képest kevesebb közszolgálati, a helyi közélettel foglalkozó és saját készítésű műsort tett közzé.

A helyi, közösségi Karc FM 88,3 szolgáltatójára szintén tízezer forintos bírságot rótt ki a grémium, amiért egy júliusi adáshéten a rádió eltért a műsoridő sávjától, huszonnyolc esetben nem a saját szignálját használta, valamint a vállalásaihoz képest kevesebb helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort és hírműsorszámot adott közre - áll a kommünikében