Márciusig sem készül el teljesen a 3-as metró
Elmaradások vannak a munkában a 3-as metró északi szakaszának felújításában, így előfordulhatnak csúszások a céldátumokban – írja a Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének hírlevele alapján a Világgazdaság.
– Olyan munkák csúsznak, amelyek a színfalak mögött is elvégezhetők, és nem zavarják az utasokat
– mondta Gulyás Attila, a Metró KDSZ elnöke a lapnak. Hozzátette, hogy ez megszokott az ilyen rekonstrukcióknál.
A minimális követelmények, így a pályabiztosító, a gépészeti és a szellőzőberendezések, valamint a tűzvédelem működésének tesztelése március elején kezdődhet, amikor feszültség alá helyezik a pályát.
A szakasz átadása után a tervek szerint egy hétig a 3-as metró teljes vonalán közlekednek a szerelvények, majd ezután zárják le a déli részt a Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér megálló között.
Az északi szakaszon normál üzemidőben zajlik a közlekedés, a középsőn vasárnaponként vágányzár lesz a pályafelújítás miatt.
A déli szakaszon egy vágányt szabadon kell hagyni, mert azon jutnak el reggel a szerelvények a nyitott Újpest–Nagyvárad tér szakaszra, este pedig a Kőér utcai kocsiszínbe.
Reagált a hírre a BKV. Azt írják, hogy a szakszervezetek szakmailag nem jogosultak a BKV Zrt. nevében megnyilvánulni, nyilatkozatokat adni és nem kompetensek szakmai kérdésekben a nyilvánosság előtt állást foglalni. Tájékoztatnak továbbá, hogy kizárólag a BKV Zrt. által közölt hírek, közlemények tekinthetők hivatalos információnak leszögezik egyúttal, hogy a kivitelező biztosította a BKV Zrt.-t a szerződés szerinti határidőre történő befejezésről.