Változás! Már szerdától hozzájuthat az újságárusoknál a legfrissebb 168 Órához!

Krekó Péter pert nyert a Figyelő, a 888 és az Origo ellen, amelyek azt állították, hogy a politológus a briteknek kémkedik

2020. június 26. 16:01 - szerző: 168 Óra

A Fővárosi Törvényszék első fokú ítéletében megállapította, hogy a figyelo.hu kiadója megsértette Krekó Péter jó hírnévhez fűződő személyiségi jogát, amikor 2019. január elején megjelent „Kinek dolgozik Krekó Péter?” című cikkében valótlanul állította a felperesről, hogy

brit titkosszolgálati pszichológiai hadviselési akcióban vesz részt

– írja a Kreatív.

Krekó Péter politológust, szociálpszichológust, a Political Capital igazgatóját  a Magyar Helsinki Bizottság ügyvédje képviselte. Az alperes nemcsak a Figyelő portálja volt, mivel a G. Fodor Gábor által vezetett 888.hu és az Origo szintén lehozták a cikk állításait. Így ezeknek a kiadóját is elmarasztalta a bíróság. 

A Figyelő képviselője a tárgyaláson 

nem tudta megmondani, hogy hogy az általa csatolt bizonyítékoknak mi a forrása.

A bíróság az alpereseket kötelezte arra, hogy az említett cikkek címe felett tegyék közzé a bírósági ítélet jogsértést megállapító rendelkezését, és tartsák ott minimum 30 napig, vagy a cikk elérhetőségéig. A bíróság ezen felül az alpereseket sérelemdíj megfizetésére is kötelezte – írták.

Ahogy az Origo és a 888, úgy a Figyelő sem először veszít pert hazugságok miatt:

 A kormánymédia 2019-ben összesen 61 sjtópert vesztett el 2019-ben: