Tehetetlen a biztosító, ha koronavírus miatt karanténba kerülünk
Semmit nem tehet a biztosító, ha koronavírus miatt karanténba kerülünk külföldön - írja az Index a CLB biztosítási alkusz útmutatója alapján.
A biztosítók egyre tudatosabban készülnek a koronavírus hatásaira, mivel a járvány közeledése sok utazásra készülő magyart érint. A legtöbben az iránt érdeklődnek, hogy
ha van útlemondás biztosításuk is, ezen a címen kaphatnak-e kártérítést, amennyiben a járvány miatt, akár a Külügyminisztérium figyelmeztetésének hatására lemondanak egy már befizetett utazást, és a válasz egyértelműen nem.
Az útlemondás ugyanis olyan tétel a biztosításban, amely akkor lép életbe, ha magával a biztosítottal vagy közvetlen hozzátartozójával történik valami - például igazoltan beteg lesz-, ami miatt nem tud elutazni. Az esetleges vesztegzár területén bajba került ügyfeleken a biztosítók sem tudnak segíteni, nem tudják érvényesíteni a szerződésben vállalt szolgáltatásokat. Vagyis nem a szándék, hanem a teljesítés feltételei hiányoznak - mondta Németh Péter, a cég kommunikációs igazgatója.
Ha valaki karanténba kerül, a biztosító közvetlenül akkor sem tud segíteni.
Erre a helyzetre ugyanis az érvényes, hogy egy lezárt területen a biztosítók sem képesek megfelelő szolgáltatást nyújtani.
A külföldön karanténba került magyarok azonban legalább számíthatnak a kórházi napi térítésre és a megfigyelés idején kiesett aktív kereset és táppénz különbözetének a megtérítésére, ha van ilyen kitétel a biztosításukban.
Németh Péter szerint ezekben a napokban érdemes különösen gondosan átnézni az utasbiztosítási szerződéseket, és ha kell, inkább egyeztetni a biztosítóval, hogy minden szükséges tétel szerepel-e benne.
Az óránként változó helyzetben az is előfordulhat, hogy egy tegnap még biztonságosnak hitt külföldi várost mára lezárnak, ott rekednek a turisták, és a régió státuszát a Külügyminisztérium veszélyessé minősíti. Attól kezdve ott sem adottak a feltételek ahhoz, hogy működjenek az utasbiztosítási szolgáltatások. Akinek azonban van storno biztosítása, és esetleg még a lezárás előtt hazautazik, számíthat rá, hogy a tervezett program bizonyíthatóan visszamaradt költségeit – szállodai díj, befizetett programok, már megvásárolt síbérletek, stb. – megtérítik a biztosítók.
Akik már nem tudnak hazajönni, gondoskodjanak szerződésük meghosszabbításáról, hogy a zárlat feloldása utáni hazaúton ne maradjanak védtelenül. Ehhez a szolgáltatóval közös megegyezés szükséges, ezért a biztosítóval akár telefonon is egyeztetni kell.