Hogyan vágjunk bele egy jövedelmező webshop üzemeltetésébe?

A Z generáció egy egészen új trendet hozott el a munkavállalás terén: egyre többen igyekeznek otthonról végezhető, rugalmas állást találni, ami nem jár túl sok kötöttséggel. De ugyanez igaz lehet azokra is, akik hosszú évek után mostanra megunták a mókuskereket és valami teljesen mást keresnek.

2023. október 26., 08:18

Szerző:

Számunkra elsősorban az online munkavégzés válhat be, például egy webshop üzemeltetése – de hogyan érdemes ebbe ma belekezdeni?

Találjuk meg a niche-t!

Azaz azt a piaci rést, azt a szegmenst, amit szeretnék betölteni, amibe szeretnénk tartozni.

Természetesen érdemes olyan területet választani, ami kevésbé telített itthon, amelyben kisebb a verseny – máskülönben külföldön kell majd érvényesülnünk. Persze ez sem feltétlenül baj, hiszen stabil online jelenléttel és tökéletes webshoplogisztikával szinte a világ bármely piacát bevehetjük.

Készítsünk üzleti tervet!

Milyen üzleti modellt képzeltünk el magunknak? Ennek meghatározása természetesen attól is függ, hogy kik tartoznak a célközönségünkbe, hiszen más és más módszerekkel tudjuk őket elérni.

Lehetünk B2B kereskedők, értékesíthetünk közvetlenül a fogyasztóknak is, de árulhatunk olyan online piactereken is, mint például az eBay, az Amazon vagy az Etsy. Emellett a tervben fontos a pénzügyi vonatkozásokat is felvezetni: mennyi tőkét tudunk/szeretnénk belefektetni a vállalkozásunkba? És mennyire lenne szükség? Tervezünk hitelfelvételt? Milyen plusz kiadásokkal számolhatunk?

Alakítsuk ki a webshopot!

Egy online áruház kiépítése egészen más kihívásokkal jár, mint egy fizikai üzlet felépítése. A weboldaltervezés igen összetett feladat, amire szinte biztos, hogy fel kell bérelnünk egy szakembert.

Szükségünk lesz egy egységes, brandazonos dizájnra, de az is fontos, hogy a potenciális vásárlók könnyen navigálhassanak az oldalon, hogy az gyors legyen, telis-tele CTA-gombokkal.

Listázzunk okosan!

Ha nem fordítunk kellő figyelmet a termékek gondos feltöltésére, nagyon sok potenciális látogatótól eshetünk el.

Elengedhetetlen, hogy jól látható, mutatós termékfotóink legyenek, hogy rendelkezzünk termékleírásokkal és hogy az egész átlátható legyen. SEO-szempontból pedig fontos, hogy kulcsszavazzunk az oldalakon, sőt: lehetőleg készítsünk egy blogot is, amelyen megmutathatjuk, hogy a témánk szakértői vagyunk!

Kínáljunk többféle fizetési módot!

Manapság a legtöbb webshop többféle megoldást kínál a fizetésre: a banki átutalás, az online bankkártyás fizetés, az utánvét, valamint az elektronikus pénztárcák számítanak a legnépszerűbbnek. Az esetek többségében tehát egy harmadik félen keresztül történik a fizetés – ez biztosítja a vásárlókat arról, hogy a pénzük nincs veszélyben. Ez számunkra általában egy egyszeri szerződéskötési díjat, valamint állandó tranzakciós díjakat jelent.

Építsük fel a webshoplogisztikát!

Hol fogjuk tárolni a termékeinket? Hol és hogyan csomagoljuk be azokat? És természetesen: milyen formában fogjuk azokat kiszállítani?

Ha nem szeretnénk ezeket a feladatokat mind a saját nyakunkba varrni, érdemes lehet megbízni egy profi webshoplogisztikával foglalkozó céget.

Juttassuk el az érdeklődőkhöz!

Végül, de nem utolsósorban a marketingre is kellő figyelmet kell fordítanunk, hiszen bármilyen jó is lehet a termék, amit kínálunk, ha nem jut el senkihez.

A SEO-t már említettük, ez segít az organikus forgalom növelésében, emellett pedig egy, a célcsoportunkra szabott marketingmixet is érdemes bevetni. Ha nem vagyunk otthon a PPC-hirdetések, a közösségimédia-kampányok és influenszermarketing világában, akkor ezt a feladatot is célszerű profiknak kiszervezni.