A tavalyihoz képest hatodával kevesebb autót készítettek a német autógyártók, Magyarország is készülhet a visszaesésre

2019. szeptember 18. 13:13 - szerző: 168 Óra

Az osztrák Erste Bank elemzést készített a német autógyártók termelési adatai alapján, melyből kitűnik, hogy bő egymillió autóval kevesebbet, 4,7 millió új járművet készítettek a gyártók. A csökkenés minden bizonnyal kihatással lesz a gyártókat kiszolgáló kelet-közép-európai országok gazdaságára is, köztük Magyarországra. A régióban ugyanis az átlagos megtermelt hozzáadott érték mintegy 10 százaléka és a munkahelyek 6-9 százaléka közvetve vagy közvetlenül az autóiparhoz kötődik – írja az elemzést feldolgozó napi.hu.

A gyártási volumen csaknem a gazdasági válság 2009-es mélypontjáig esett vissza.

Az elemzés szerint a visszaesés a piaci átrendeződés következménye: egyre kevesebb dízelautó fogy, miközben az elektromos autók iránti növekvő igényeket a gyártók egyelőre nem tudják kielégíteni.

Dízelbotrány - Porsche
Fotó: MTI/EPA

Az is eltérés, hogy a válság idején az autóipar visszaesése a fizetőképes vásárlóréteg súlyos csökkenésének eredménye volt, jelenleg pedig inkább béremelkedés jellemzi a nemzetközi gazdaságot. Az átrendeződés 2025 körül lehet a legintenzívebb,

a magyarországi körülményeket alkalmassá kell tenni a váltásra.

A jelenleg a gyártósorokról leguruló dízel és benzinüzemű autók helyett az elektromos típusok gyártása kerülhessen a fókuszba. Ehhez nem csak a gyártókkal kell megállapodni, hanem a szekképzésben is jelentős változtatásokra lehet szükség.