A Wizz Air-nél vizsgálódik a kormányhivatal

2018. augusztus 2., 18:01

Szerző:

Fogyasztóvédelmi eljárást indított a Wizz Air ellen a fővárosi kormányhivatal – közölte a Miniszterelnökség csütörtökön. Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár közös közleményben azt írta, elfogadhatatlannak tartják a magyar hátterű légitársaság „utasok tucatjainak nyaralását tönkre tevő gyakorlatát", és különösen felháborítónak azt, ahogy a légitársaság a saját hibájából előállt helyzetet kezeli, a tájékoztatás minimumát sem biztosítva az általa megkárosított utasoknak.

Fotó: MTI/Ujvári Sándor

A közelmúltban két esetben is súlyosat hibázott a légitársaság. Az ATV beszámolója szerint július végén 15 utast hagyott hátra a Wizz Air Budapest-Barcelona járata. A másik esetről az RTL Klub Híradója számolt be: a társaság egyszerűen törölte a Lutonból Debrecenbe tartó járatát, így több százan rekedtek a brit repülőtéren.

A Miniszterelnökség szerint a Wizz Air tisztességtelen a magyar fogyasztókkal szemben.

A tárca úgy véli, a cég nem teljesíti a szerződésben vállalt kötelezettségeit, és nem biztosítja az utasok által előzetesen kifizetett szolgáltatásokat, mindeközben semmibe veszi a fogyasztóvédelem alapvető szabályait. Ezért az eljárás haladéktalan lefolytatása indokolt – szögezték le.

Az utasfelvétellel kapcsolatos incidensek miatt Gulyás Gergely és Tuzson Bence utasítására indította el a fogyasztóvédelmi vizsgálatot a fővárosi kormányhivatal, és az ügyben eljárást indítottak a légitársasággal szemben – olvasható a közleményben.

A kormányhivatal a közelmúltban a Wizz Air versenytársával, a Ryanairrel szemben is vizsgálatot indított. György István kormánymegbízott az ír központú diszkont légicég poggyászkezelésével kapcsolatos hiányosságok miatt rendelte el két hete a vizsgálat lefolytatását.

A Wizz Air a hírre reagálva azt közölte az MTI-vel, hogy az egyik beszállítójuknál meghibásodás történt, emiatt csütörtök reggel az utasfelvétel jelentősen lelassult, több járat is késve tudott elindulni.

Hangsúlyozták, hogy a Wizz Air minden esetben a vonatkozó jogszabályoknak és a légitársaság saját szabályzatának megfelelően tájékoztatja az utasokat.

Hozzátették: bár az eset a Wizz Airen kívül álló okokból történt, a légitársaság mindent megtesz annak érdekében, hogy a lehető leghamarabb visszaálljon a menetrend szerinti működés.