A brüsszeli Stop Orbán!-kampányt kihozták annyi pénzből, amennyiből Vajna Tímea pulóvert vett magának

2018. november 7., 09:13

Szerző:

Ceglédi Zoltán hívja fel a figyelmet egy Facebook-posztban az Origo cikkére, amely a Guy Verhofstadt által Orbán Viktor ellen elindított brüsszeli kampányról azt írja:

„Az akció szellemisége mellett azért is támadható, mert nagyjából 1500 eurójába került az európai adófizetőknek, és nem biztos, hogy minden európai polgár ezt a megoldást választotta volna az üzengetésre.”

A megjegyzésnek Ceglédi Zoltán szerint két szépséghibája is van. Az egyik, hpgy ironikusnak vagy éppenséggel kormánykritikusnak tűnik annak a fényében, hogy az Orbán-kormány Soros Györgytől Judith Sargentinin át Guy Verhofstadtig több közéleti személyiséget is hasonlóan vett célkeresztbe már. A másik, hogy enyhén szólva hamisan cseng az állítás, hogy a Verhofstadt-féle brüsszeli kampány 1500 euróba, átszámítva 488 ezer forintba került, egyszerűen azért, mert Vajna Tímea hozzávetőlegesen ennyi pénzből (1650 dollárból, vagyis átszámítva 470 ezer forintból) vett Gucci pulóvert magának, amelyben azon a képen szerepelt, amelynek a tanúsága szerint nemrég magánrepülőgépen az Egyesült Államokba vitte orvoshoz a macskáját. 

És amúgy is – jegyzi meg a politológus – az 1500 euró nem tűnik soknak az Orbán-kormány által gyűlöletre elszórt milliárdokhoz képest.

A Verhofstadt-féle Stop Orbán!-kampány egyébként arra hívja fel a figyelmet, hogy a magyar miniszterelnök először eltette az EU-s pénzeket, most viszont már az EU-t akarja lerombolni.