Majdnem teljesen akadálymentes lesz a 3-as metró, 20-ból 18 állomást építenek át ilyenre

2018. április 25., 11:55

Szerző:

A 3-as metróvonal felújításával kapcsolatban több állomás speciális akadálymentesítéséről döntött szerdán a Fővárosi Közgyűlés, a vonal 20 állomása közül 18 akadálymentesen lesz megközelíthető.

A testület „a mozgásukban korlátozottak helyzetének további javítása érdekében” döntött „speciális akadálymentesítésről”, úgynevezett ferdepályás liftek építéséről öt állomáson. Ezek az Arany János utca, a Ferenciek tere, a Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Klinikák.

A képviselők a Tarlós István főpolgármester, Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettesek által jegyzett előterjesztést vita nélkül 31 igen szavazattal, egyhangúlag fogadták el.

A rekonstrukciós projekt jelenlegi kiviteli szintű tervei 12 állomás akadálymentesítését tartalmazzák, és ezen felül a főváros további hat állomás - Dózsa György út, Arany János utca, Ferenciek tere, Kálvin tér, Corvin-negyed, Klinikák - akadálymentesítését vállalja a projekten kívül, de azzal párhuzamosan.

Fotó: Facebook

A Fővárosi Közgyűlés előzetes kötelezettséget vállalt arra, hogy a speciális akadálymentesítés tervezési és kivitelezési feladatainak megvalósítására 2018 és 2023 között legfeljebb mintegy 5,6 milliárd forintot biztosít a BKV Zrt. részére.

A testület továbbá felkérte a főpolgármestert, hogy az akadálymentesítéshez szükséges európai uniós vagy központi költségvetési források biztosítása érdekében folytasson tárgyalásokat.

Az MSZP örül annak, hogy a Fővárosi Közgyűlés szerdai döntése értelmében teljesen akadálymentes lesz a 3-as metró. 

Horváth Csaba, az ellenzéki párt budapesti képviselője a közgyűlés ülése előtt tartott sajtótájékoztatón úgy fogalmazott, hosszú és méltatlan vita végére kerülhet pont. Annak azonban nem örülnek, hogy a város vezetői csak az erő nyelvén értettek, és csak akkor vették komolyan az akadálymentesítést, amikor népszavazási kezdeményezés indult a kérdésben - tette hozzá. 

Kiemelte, ha a budapestiek a Római-part árvízvédelme ügyében is képesek hasonlóan fellépni, akkor megakadályozhatják a város vezetői által támogatott mobilgát megépítését.

A szocialista politikus szólt arról is, hogy szerintük a szerdára tervezett közgyűlési döntések után akár öt évig is elhúzódhat a Lánchíd és az alagút felújítása. Horváth Csaba azt kérdezte, hova tűnt a teljes beruházás egyben kezeléséhez szánt forrás.

– Most már tökösnek kéne Tarlósnak lenni, és el kellene mennie a kormányhoz, hogy megkapja azt a plusz forrást, ami a budapestiek számára a legkevesebb kellemetlenséget jelenti - fogalmazott.

Horváth Csaba emellett kezdeményezte, hogy a főváros következő hídja Albertfalvát, Csepelt és Pesterzsébetet kösse össze.

A szerdai döntéssel egy hónapok óta vita zárult le. Az MSZP népszavazást akart kezdeményezni az M3-as teljes akadálymentesítéséről. Tarlós István nehezményezte a szocialisták követelését a teljes pálya akadálymentesítéséről, a kezdeményező Horváth Csabát kelekótya paprikajancsinak nevezte, amikor az MSZP-s képviselő a felújításról kérdezte a főpolgármestert.

Magyar Péter úgy tűnik vitára szállhat az EP-listavezetőkkel, mégis lesz vita a köztévén. Erről Dobrev Klára számolt be egy bejegyzésében, mely szerint az MTVA megkezdte egy nyilvános vita megszervezését az EP-választáshoz kapcsolódóan.