Aláírásgyűjtés kezdődhet a 3-as metró teljes körű akadálymentesítését célzó népszavazáshoz

2018. január 30., 13:23

Szerző:

Újabb csatát nyertek a kerekesszékesek, a babakocsisok és az idősek, miután kedden a Kúria elutasította az akadálymentesítésről szóló népszavazás elleni fellebbezést. Így a napokban elindulhat az aláírásgyűjtés, hogy a budapestiek népszavazáson dönthessenek a 3-as metró teljes akadálymentesítéséről.

A legfelsőbb bírói fórum ezzel helybenhagyta a Fővárosi Választási Bizottság (FVB) döntését. A Kúria honlapjára kedden feltöltött végzés szerint: a kérdés nem ütközik sem a választópolgári, sem a jogalkotói egyértelműség követelményével.

A népszavazási kezdeményezést Horváth Csaba, az MSZP fővárosi képviselője nyújtotta be hitelesítésre, a kérdés úgy szól:

Akarja-e Ön, hogy a 2017-2020 között történő budapesti M3-as metróvonal felújításával egyidejűleg valósuljon meg ezen metróvonal valamennyi megállójának teljes értékű akadálymentesítése, az 1997. évi LXXVIII. törvény 2. §-ának 1. pontjában meghatározottak szerint?

Nemcsak működő metróra, akadálymentesítésre is szükség lenne

A Kúria döntésére Horváth maga úgy reagált: elbukott a Fidesz aknamunkája, s emlékeztetett arra is: noha Tarlós István állítja, ezrelékben sem mérhető az akadálymentesítésben érintett utasok száma, egy közvélemény-kutatás szerint a budapestiek 92 százaléka támogatja a metró teljes akadálymentesítését. Nem véletlen, hogy a demokratikus ellenzék kilenc pártja sorakozott fel az akadálymentesítésről szóló népszavazás mellett – tette hozzá.

A szocialista politikus szerint, „miután Tarlós az elmúlt hónapokban sem mutatott komolyabb szándékot, hogy kikövetelje a kormánytól a teljes akadálymentesítéshez szükséges 20 milliárd forintot, most a budapestiek mutathatnak erőt és kényszeríthetik ki egynapi adóbefizetésüket egy mindannyiunk számára fontos civilizációs előrelépés érdekében."

A 3-as metrót naponta félmillióan használják. Az akadálymentesítés nemcsak a kerekesszékeseknek, a babakocsival közlekedőknek és az időseknek fontos, hanem mindenkinek. Ahogy eddig, úgy a jövőben is folytatjuk a harcot, hogy az ország legforgalmasabb vasútvonalát kivétel nélkül mindenki méltó módon, önállóan, külső segítség nélkül tudja használni – írta Horváth Csaba, azt ígérve, hogy az aláírásgyűjtés részleteiről a napokban tájékoztatják a sajtót és a budapestieket.