Jönnek a megfizethető 3D-s tévék

Lee Kyung Shik, a cég digitális média divíziójának alelnöke még jelezte, hogy a SAMSUNG Electronics idén hét modellbe építi be a technológiát. "A fogyasztók igényeinek piackutatás révén történt elemzése után arra a következtetésre jutottunk, hogy erőteljes kereslet mutatkozik a 3D tévék iránt" - mondta Lee, aki szerint az ár eddig akadályozta a termék terjedését.

2011. január 7., 15:14

A Samsung, a világ legnagyobb tévégyártója, arra készül, hogy a 3D tévék széles választékát dobja piacra, mégpedig a meglévő modellekhez képest alacsonyabb áron, ezzel próbálva élénkíteni a keresletet. És bár a menedzser konkrét árat nem határozott meg, a Bloomberg szerint ez azt jelenti, hogy a dél-koreai óriáscég olcsóbb 3D készülékkel próbálja magához csalogatni a vevőket.

A tokiói Toshiba tegnap bejelentette, hogy piacra akarja dobni a világ első, nagyméretű 3D tévéjét, amelyhez nincs szükség speciális szemüvegre. Az elemzők szerint a magas ár miatt elsősorban a szemüveg viselése veszi el a vásárlók kedvét a 3D készülékektől. A Samsung egyelőre nem tervez szabadon nézhető televíziót, de a ma kezdődő CES szórakoztatóelektronikai kiállításon olyan modelleket mutat be, amelyekhez a korábbinál 10 grammal könnyebb, 28 grammos szemüvegek tartoznak.

A Samsung három felsőkategóriás modellt értékesít 2010 vége óta, a vállalat álláspontja szerint a szektor növekedését az is gátolja, hogy nincs elegendő tartalom. Az LG menedzsmentje viszont bizakodó; a cég úgy véli, hogy idén az olcsóbb modelleknek köszönhetően akár a 20 százalékot is elérhető a 3D tévék eladásai aránya az LCD piacon.

A középpontba kerül az idén a 3D-s technológia a Las Vegas-i CES-en is. A tévégyártók viszont ebben az évben is igyekeznek minél többféle eszközzel kirukkolni ezen a téren, noha még mindig kevés a megfelelő tartalom, illetve drága és nehézkes a 3D-s készülékekhez szükséges szemüveg.

A kiállítást megelőző gyártói bejelentések között ugyanakkor már többen is jelezték a szemüveg nélküli változatok bemutatását is, köztük egy magyar cég (részletek a keretes anyagban). A technológia az első évben mindenesetre a vártnál kisebb sikert hozott a gyártóknak, a világon eladott közel 250 millió készülékből alig 3,2 millió volt 3D-s technológiájú. A tévépiac az idén a „dimenzióváltás” mellett az internetkapcsolatra helyezi a fő hangsúlyt, egyes elemzések szerint egy-két éven belül a világhálóhoz kapcsolódó televíziók a teljes piac ötödét képviselik majd - írta a

Világgazdaság Online.

A 2008–09-es válságévek után ismét kezd magára találni a világ szórakoztatóelektronikai piaca. Az amerikai szakmai szövetség (Consumer Electronics Association – CEA) és a GFK piackutató előrejelzése szerint az idén az előző évi 873 milliárd dollár után ezen eszközök világméretű értékesítése legalább 10 százalékkal nő, jó esetben akár az 1000 milliárdot is meghaladhatja. Ebből az egyik legnagyobb falatnak számító tévéeladások részesedése eléri a 266 milliárd dollárt.

Már rögtön az első negyedévben elérte az egész évre tervezett hiánycél 58 százalékát a kormány, aminek két legfőbb oka a 13. havi nyugdíj kifizetése, valamint a magas hozamú inflációkövető lakossági állampapírok után fizetendő kamatok voltak. Ebből adódóan a költségvetés kiigazítása elkerülhetetlen, amit minden bizonnyal a lakosság is megérez majd.

Amióta csökken az infláció és az alapkamat, azóta egyre olcsóbbak a lakáshitelek is. A Bankmonitor szakértőinek ezért mind többen teszik fel a kérdést: meddig folytatódik a kamatcsökkenés, mikor érjük el a 2 évvel ezelőtti kamatszintet? A válasz azonban sajnos nem az, amit sokan várnak.