Irtózatos mennyiségű pénzt költött el a magyar állam reklámra tavaly

2018. november 9., 12:02

Szerző:

A magyar reklámpiac legnagyobb megrendelője a kormányzat volt tavaly, írja az éves régiós CANnual Report reklámpiaci jelentése alapján a 444.

A közép-és kelet-európai, független reklámügynökségek közreműködésével készült beszámoló szerint a magyar állam kétszer annyit költött mint a második helyezett: az állami 32 millió eurós – azaz 10 milliárd forintos – kiadás mögött a Magyar Telekom közel 15 millió eurós büdzséje áll. 

Idén a választások előtti négy hónapban 75 százalékkal költött többet a kormányzat reklámokra (azaz kormányzati propagandára), mint egy évvel korábban.

A régióban nincs még egy olyan ország, ahol a Top10 legtöbbet hirdetésre költő közt szerepelne az állam – jegyzi meg a lap.

16:32

Már rögtön az első negyedévben elérte az egész évre tervezett hiánycél 58 százalékát a kormány, aminek két legfőbb oka a 13. havi nyugdíj kifizetése, valamint a magas hozamú inflációkövető lakossági állampapírok után fizetendő kamatok voltak. Ebből adódóan a költségvetés kiigazítása elkerülhetetlen, amit minden bizonnyal a lakosság is megérez majd.

Amióta csökken az infláció és az alapkamat, azóta egyre olcsóbbak a lakáshitelek is. A Bankmonitor szakértőinek ezért mind többen teszik fel a kérdést: meddig folytatódik a kamatcsökkenés, mikor érjük el a 2 évvel ezelőtti kamatszintet? A válasz azonban sajnos nem az, amit sokan várnak.