Brutálisan drágul a csoki, és ez nagyon rossz hír Orbánné Lévai Anikónak is

2018. november 15. 10:53 - szerző: 168 Óra

Folyamatosan bővül a hazai édességgyártók forgalma, a múlt évi nettó bevételük 207 milliárd forint volt, a 2013-as adat pedig 177 milliárd volt a Nemzeti Cégtár adatai szerint. A trend várhatóan folytatódik már csak azért is, mert egy friss kutatás kimutatta:

majdnem egymillió magyar vallja magát nassolásfüggőnek.

– írja a Világgazdaság.

A piac, ezzel pedig az édesipar az elmúlt néhány évben jelentősen át is alakult, az egyik fő változás az, hogy a fogyasztók egyre inkább a minőségi termékeket keresik.

Örömre azonban mégsincs sok ok.

A szektor nehéz időszakon van túl, épp csak kezd újra talpra állni. „Nagy érvágás volt az iparágnak a népegészségügyi termékadó 2011-es bevezetése, ami minden pénzügyi mutatóban erős visszaesést okozott. Csak lassan tud kilábalni a szektor” – mondta a lapnak  a Magyar Édességgyártók Szövetségének titkára, Intődy Gábor. 

Ráadásul ez az  adónem jövőre átlagosan 20 százalékkal nő, így megszűnik a lehetőség, hogy a cégek az adójuk egy részéből egészségfejlesztő programokat szervezzenek.

A szövetség titkára egyébként nem látja a a termékadó jelentőségét, mondván,

a hazai lakosság jóval kevesebb cukrot fogyaszt az európai átlagnál

– írja a lap.

Orbán Viktor szerencsére előrelátó volt, és idejében felkészült az ínséges időkre: még tavasszal alaposan bevásárolt csokiból a szerencsi mintaboltban, ahol ajándék-desszertet is kapott, amelynek leginkább a csokiimádó felesége örülhetett:

Fotó: Facebook/Orbán viktor