A számok szerint nagyon jól járt a Coca-Cola, hogy a fideszes Boldog István és a Pesti Srácok homofób akciókkal reagált a reklámjaira

2019. augusztus 21. 17:31 - szerző: 168 Óra

Az utóbbi két hét egyik kiemelkedő médiatémája, a Coca-Cola marketingesei által indított, majd gyorsan leállított azonos nemű párokat ábrázoló #loveislove plakátkampánya.

Alig két hét alatt – augusztus 1 és  augusztus 14 között –  több mint 5200 online cikk és blogposzt foglalkozott a témával. A cikkek és azok hivatalos megosztásai több mint 180 000 felhasználói reakciót váltottak ki, ebből közel 46 ezer kommentet regisztráltak, amelyeknek 78 százaléka a Facebookon található – írta lapunknak eljuttatott közeményében a Silberstein and Partners kommunikációs ügynökség és az Ynsight Research.

Fotó: Merész Márton

A Coca-Colának a Szigethez igazított, meleg párokat ábrázoló plakátjai elsőként Boldog István fideszes országgyűlési képviselőt borították ki. Annyira, hogy bejelentette: bojkottálja az üdítőt. A homofób ellenálláshoz csatlakozott aztán a Hit gyülekezete is, a mozgalom akkor érte önnön csúcspontját, amikor a Pesti Srácok is beszállt. A lap szerzője közölte, hogy nem csak melegeket, de kerekesszékeseket sem akar plakáton látni.

A multicég aztán váltott, és a Sziget indulásakor szivárványos üdítőket ábrázoló poszterekkel folytatta a kampányát, de Boldog István ezután sem bocsátott meg az üdítőnek. 

Egy szakember már korábban jelezte: akik bojkottot hirdettek a kóla ellen, azok voltaképpen egy sikeres marketingfogás részeseivé váltak.