Szombathelyről Kaposvárra akart vonatozni az egyetemista, három óra múlva meg is érkezett – Szombathelyre

2018. január 25., 14:24

Szerző:

A Nyugat.hu olvasója a Szombathely - Pécs vonalon utazott volna ma délután Szombathelyről - Gyékényesen át, átszállással Kaposvárra. Eredetileg úgy tervezete, 17:09 perckor elindul Szombathelyről, tehát körülbelül négy óra múlva Kaposvárra kellett volna érnie.

Csakhogy nem ért. A vonat indulása után nem sokkal, úgy 15 km múlva, Hatmajornál hirtelen lefékezett, majd megállt. Egy órát várakoztak, mire kiderült, innen nem mennek sehová, a mozdony ugyanis lerobbant. Addigra számára is világos lett, hogy Gyékényesnél a csatlakozást már biztosan nem éri el, és aznap már nem tud eljutni semmilyen tömegközlekedéssel Kaposvárra.

Az álló vonaton több mint két órát várakoztak aztán úgy, hogy világítás ugyan volt, de fűtés nem. Így egy idő a többi utassal együtt már nagyon fáztak.

A lerobbant vonatot végül 18:30-kor visszavontatták Szombathelyre.

A srác két és fél óra elteltével ugyanott állhatott, ahonnan elindult: a szombathelyi állomáson. 

A szombathelyi állomáson még a jegyének árát sem tudták visszatéríteni, mert itt - közölték - Gysev pénztárak működnek, ez a vonat viszont MÁV-os volt, a diák viszont interneten vette a jegyet, e-ticketet használt. Így a MÁV-tól kell a jegy árát visszaigényelnie. Kapott hozzá egy nyomtatványt, amivel szíveskedjen befáradni a szombathelyi Király utcai irodába - közölték vele.

Az ominózus vonalon nem először fordul elő ilyesmi – írja a lap, amely már kereste a MÁV sajtóosztályát. Mihelyst választ kapnak, jelzik.

A legmagasabb jövedelmű járásokban is hozzá lehet jutni a legmagasabb támogatáshoz, ha az igénylő keresete alacsony. Akár a 3,8 millió forintot is elérheti a támogatás összege, ha a felújítással sikerül 40 százalék fölé tornászni az energiamegtakarítást.