„Hány halál kell még, hogy a kormány betartsa ígéretét?”

2018. augusztus 30., 14:51

Szerző:

Már jó ideje nyugdíjas lehetett volna az a BKV buszsofőr, aki kedden munka közben halt meg, ha a kormány nem szünteti meg egyetlen tollvonással 2014-ben a kedvezményes nyugdíjrendszert. A tragédia kapcsán a Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetsége arra hívja fel a figyelmet, hogy a döntéshozók évekkel ezelőtt ígéretet tettek egy új és rugalmas konstrukció bevezetésre.

A szövetség levelet írt a miniszterelnöknek, amiben azt kérdezték tőle, hogy hány halál kell még ahhoz, hogy a kormány betartsa az évekkel ezelőtt tett ígéretét, s napirendre vegye végre egy új korengedményes nyugdíjrendszer helyébe lépő rugalmas konstrukció bevezetését. A KSZOSZ elnöke, Nemes Gábor emlékeztetett arra, hogy ez a beígért, korszerűbb változat lépne a 2014-ben megszüntetett korkedvezményes és a korábban eltörölt korkedvezményes rendszer helyére, s ennek eredményeként hamarabb mehetne nyugdíjba mintegy 60 ezer, az egészségre kiemelten ártalmas munkát végző ember. A szakszervezeti konföderációk már évekkel ezelőtt összeállítottak egy javaslatot ezzel kapcsolatban.

Képünk illusztráció
Fotó: Wikipédia

– A közösségi közlekedésben dolgozó járművezetők a régi rendszerben is kedvezményezettek voltak – a teherfuvarozók nem tartoztak a körbe, de folyamatosan a jogosságukat hangsúlyozták – , az első tíz ledolgozott év után kettő, majd minden ötödik év után egy év korkedvezményt kaptak, hiszen nemcsak fizikailag, hanem szellemileg is kiemelten megterhelő, s főként felelősségteljes munkát végeznek. Ez a hosszú évek során erősen rongálja az egészségi állapotukat

– szögezte le Nemes Gábor, a szövetség elnöke.

Szerinte a rendszer azonnal megszüntetése embertelen volt, mivel sok érintett munkavállalónak már alig egy év hiányzott ahhoz, hogy elérje a korkedvezményre jogosító határt. A szakszervezeti vezető hangsúlyozta, hogy a korkedvezményes megoldás nem terhelte a központi költségvetést, ugyanis a munkáltatók az öregségi korhatár előtt nyugdíjazott munkavállalók után a hiányzó éveknek megfelelő kötelező járulékokat előre befizették.

– A korhatár előtti visszavonulás küszöbén állt évekkel ezelőtt az a BKV sofőr is, aki a napokban munka közben rosszul lett, s életét vesztette. Ő már nyugdíjas lehetett volna, ha kormány – ígéretéhez híven – nagyobb empátiával, szakmai hozzáértéssel, és főként megtisztelő figyelemmel kísérné a munkavállalók sorsát, a szakszervezetek javaslatát, s tesz is valamit azért, hogy ne dolgozzák magukat halálra az agyonhajszolt munkavállalók

– szögezte le Nemes Gábor.

Nehéz volt gyerekek sorsa, valamint a gyerekek nevelése Magyarországon. A nehéz körülmények okai között szerepelnek a korlátozott óvodai férőhelyek, az akadozó egészségügyi ellátás, továbbá az is, hogy megduplázódott a gyermekpornográfia áldozatainak száma.