Jól megszedte magát az állami cég az Erzsébet-utalványokon

2018. május 29., 09:50

Szerző:

Majdnem a felére csökkent a bevétele, mégis vastagon nyereséges lett az Erzsébet Utalványforgalmazó Zrt. 2017-ben – írja a 24.hu.

Míg 2016-ban 12 milliárd forint volt a cég bevétele, tavaly már csak 6,6 milliárd. Egyéb bevételként 1,9 milliárd forinthoz is jutottak, de a portál azt írja, hogy még a mérlegbeszámoló sem ad magyarázatot arra, hogy ez pontosan mit takar, milyen címen kapta a cég ezt a pénzt.

Fotó: MTI/Soós Lajos

A cég azért is jutott kevesebb bevételhez, mert tavaly jelentősen átalakul a cafeteria rendszer. 2017-ben már a kedvezményes adózás alá tartozó Erzsébet étkezési utalványok helyett készpénzt is kaphattak plusz juttatásként a dolgozók.

Sokat dobott mérlegükön a kormány, ami például tavaly karácsony előtt Erzsébet-utalványokat osztott a nyugdíjasoknak 27 milliárd forint értékben, illetve az áprilisi országgyűlési választások előtt is kiosztottak gyorsan egy pakkot. A Magyar Nemzet számításai szerint a karácsonyi akcióból akár 2,1 milliárd forint extra bevétele is származhatott a cégnek.

Az Átlátszó oknyomozó portál némi pereskedés után megkapta az adatokat arról, hogy az állami cég mennyi közpénzt költött az utalványok reklámozására. Így derült ki, hogy 2010 eleje és 2016 vége között legalább nettó 6,2 milliárd forint ment erre a célra.