Egy lépést sem kell tennie, ha a 168 Óra legújabb számát kézbe szeretné venni! Banki átutalással, sőt, már bankkártyával azonnal előfizetheti, és máris postázzuk Önnek!

Para-Kovács Imre: Holtig tanul

2020. február 17. 06:11 - szerző: Para-Kovács Imre

Olyan tempóban jutott el a kormányzati kommunikáció az iskolai szegregációtól a tanárverő cigány gyerekekig, akiket 12 évesen kellene börtönbe zárni, hogy érdemes lassítva visszanézni az egészet, hátha elsiklott az orbánista think tank néhány lényeges részlet mellett.

Azzal kezdődött, hogy a miniszterelnök a lehető legaljasabb módon és eddigi gyűlöletkampányaihoz mérten is alacsony színvonalon a gyöngyöspatai romákra irányította híveinek haragját, akik (mármint a gyöngyöspatai romák, nem a hívek) voltak olyan merészek és önteltek, hogy pert mertek nyerni a magyar állammal szemben a szegregált oktatás miatt. Etnikai csoportról és jogos felháborodásról beszélt, mintha a jogerős bírósági ítéletek az illiberális államban felülírhatók lennének érzelmi alapon.

Időközben Nagykátán egy diák tanárára támadott, azt megelőzően pedig Győrben egy másik megszúrta nevelőjét, adott volt tehát minden a hangulatkeltés fokozásához, és az állami szájkaratés osztag azonnal belekezdett az iskolai erőszak és szegregált oktatás problémájának összemosásába, kezdve az állítólagos igazolatlan hiányzásoktól odáig, hogy nem mindenkit lehet integrálni szöveggel hozta le a tanárverő videót, nyomatékosítva, hogy a cigányok verik a tanárokat, és még pénzt is akarnak cserébe, amit a Soros György által irányított civilszervezetek és „dörzsölt” ügyvédek segítségével meg is ítél nekik a bíróság, tisztára, mint a börtönök esetében, miközben a tisztességes emberek dolgoznak látástól vakulásig, és mégsem kapnak elég pénzt, mert Gyurcsány.

Természetesen egy szó sem esik arról, hogy a magyar oktatás 2010 óta a KDNP-s dilettánsok játszótere, és például Gyöngyöspatán 2010 óta süllyedt ilyen mérhetetlen mélységbe a színvonal, holott már előtte sem keverte össze senki Oxforddal, az elmúlt tíz évben általános iskolától egyetemig romlott a helyzet, az aktuális komisszár kedvére kiválasztott egy-egy részterületet, és ott semmisítette meg a lehetőségét is annak, hogy a magyar oktatás elinduljon abba az irányba, ahol a 20. század végén kellett volna tartania, minden évben sikerült rontani az összképen, egészen odáig, hogy az éjszaka leple alatt kiadott Nemzeti alaptanterv konkrétan egy amatőr horthysta túlélőtábor forgatókönyvét ötvözi a Szabolcska Mihály olvasókör elvárásaival, a kormányhoz képest is dilettáns formában.

Márpedig van összefüggés az iskolai erőszak, a szegregáció, a rossz tanterv, a kötelező oktatás korhatárának leszállítása és a romák helyzete között. Csak éppen ennek észrevételéhez ész kell, megoldásához pedig rengeteg munka, olyan szakértők bevonásával, akik esetleg nem Orbán Viktort tartják a magyarok megváltójának, viszont láttak már működő pedagógia rendszert.

De az már egy másik ország lenne.