Vissza lehet kérni az online rendel étel árát, ha nem jót visz ki a futár

Szinte mindenkivel előfordult már, végre van rá megoldás.

2019. május 22., 16:17

Szerző:

Közzétette ajánlásait az online rendelt ételrendeléssel kapcsolatos problémákról a Budapesti Békéltető Testület - írja a hvg.hu.

Az online élelmiszer rendelésnek két gyakori formája van: a friss készétel rendelése, valamint az online áruházaktól való rendelés. Mindkettő esetében előfordulhat, hogy nem megfelelő minőséget szállítanak ki, esetleg nem a rendelt élelmiszert adja át a futár.

  • A frissen készült, vagy rövid időn belül lejáró ételek (kenyér, zöldség) nem visszaküldhetők, tipikusan ilyen egy pizzarendelés
  • Az átvételt követően nincs 14 napos elállási idő, csak a bontatlan tartós élelmiszereket lehet visszaküldetni.

A tévesen kiszállított rendelések okoznak sokszor nagy dilemmát, mert hát az ember éhes, de mégsem azt kapja, amit rendelt. A testület szerint ilyen esetben, főleg romlott étel kiszállítása esetén azonnal jelezni kell helyben a futárnak a problémát.

Viszont előfordul, hogy az élelmiszerről csak akkor derül ki, hogy tévesen szállították le vagy romlott, mikor elmegy a futár. Ilyenkor írásban vagy telefonon is lehet panaszt tenni és kérni az étel kicserélését.

Amennyiben a cserének a szállító nem tud eleget tenni, a teljes vételár megtérítését kérheti a fogyasztó.