A Google és a Facebook letiltja a hirdetéseket a kamuoldalakon

2016. november 15. 16:49

A két informatikai óriásvállalat hétfőn jelentette be, hogy fellépnek az álhírek terjedése ellen az interneten: elveszik a hirdetési bevételeket a nyilvánvalóan hazugságokat terjesztő, álhír-, áltudományos vagy propagandaoldalaktól.

ZURICH, SWITZERLAND - MARCH 14, 2014: Google Corporation Recept

A Google a felhasználási feltételek megváltoztatásán dolgozik annak érdekében, hogy a jövőben kilőhessék az AdSense-t az olyan oldalakon, amelyik álhíreket terjeszt. A Facebook hirdetési szabályait frissíti, hogy leállíthassa a hirdetéseket a megtévesztő vagy félrevezető információkat terjesztő oldalakon.

A két óriáscég bejelentése azután érkezett, hogy a Google-t, a Facebookot és a Twittert éles bírálatok érték az amerikai elnökválasztás kimenetelében játszott szerepük miatt. A bírálatok szerint ezek az oldalak semmit sem tettek azért, hogy megakadályozzák a téves információk és a rágalmazás terjedését, ez pedig szerepet játszhatott Donald Trump győzelmében.

(Reuters)