Újabb 5,9 milliárdos plakátkampányt indít a kormány

2018. szeptember 13. 09:53

Nettó 5,9 milliárd forintért bízta meg Balásy Gyula érdekeltségeit, a New Land Media Kft.-t és a Lounge Design Szolgáltató Kft.-t az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátására a Nemzeti Kommunikációs Hivatal – szúrta ki a 24.hu a közbeszerzési értesítőben. Bár a kampány témájáról nem szól a felhívás, az ártalmatlannak tűnő megfogalmazás mögött a gyűlöletkeltő kormányzati plakátkampányok szoktak állni, úgyhogy most is erre készülhetünk. Annál is inkább, mert az Európai Parlament épp most fogadta el a Sargentini-jelentést, tavasszal-pedig EP-választást tartanak, ami fontos Orbán Viktor számára.

A nyertes az igen jól fizető kormányzati kommunikáció egyeduralkodóvá tett haszonélvezője. Június elején ugyanis a Rogán Antal propagandaminisztériuma alá rendelt Nemzeti Kommunikációs Hivatal váratlanul felmondta a szerződéseit az eddig állami megbízásokban úszkáló Kuna Tibor és Csetényi Csaba cégeivel. Nyár elején ezzel a szokásos három cégcsoporttal kötöttek egy újabb gigantikus összegű – 30 milliárdos, de kétszer újratölthető, azaz akár 90 milliárdig bővíthető – keretszerződést, ami azt jelenti, hogy a következő időszak állami kommunikációs megbízására csak ezek a cégek adhatnak ajánlatot. Egyetlen nappal a szerződés megkötés után azonban jött a meglepetés, a két kegyvesztett pedig ment. Kuna ellen még eljárás is indult, letöltendő börtönbüntetés fenyegeti.

Az állami kommunikációs feladatokba nem csak a gyűlöletkampányok tartoznak, hanem a kormány, az állami cégek reklámozása is. Egyeduralkodóvá válása óta már több ilyet végeztek Balásy cégei. 

Balásy Gyula mindent visz