Egy lépést sem kell tennie, ha a 168 Óra legújabb számát kézbe szeretné venni!

Két éve még lehetetlennek és felesleges extrának tartotta a 3-as metró klimatizálását, ma már ezzel kampányol Tarlós István

2019. július 8. 17:40 - szerző: 168 Óra

Közleményben tudatta hétfőn Tarlós István főpolgármester hivatala, hogy

„a BKV már felvette a kapcsolatot speciális klímagyártó céggel, az M3-as szerelvények klimatizálása érdekében”.

Tarlós István korábban elbagatellizálta a klímával hűtött metrókocsik iránti igényeket, azt mondta, hogy „azt is lehetne követelni, hogy legyen büfékocsi is”. Idén nyáron azonban ismét téma lett az oroszok által klíma nélkül felújított metrókocsik ügye, ugyanis 35 fokos hőséget is lehetett mérni az utastérben.

 

A városvezetéssel szembeni éles kritikák tompítására alkalmas lehet a klímák beszerzése, ami kulcsfontosságú lehet a fideszes városvezetésnek az őszi önkormányzati választások előtt.

A beszerzés fedezete lehet, amire a közleményben is kitérnek, hogy az Alstom-ügyben a főváros "visszanyert" 6 milliárd forintot, miután bizonyítást nyert, hogy a metrószerelvényeket gyártó cég döntéshozókat vesztegetett meg a sikeres közbeszerzések érdekében.

Úgy tűnik azonban, hogy Tarlós véleménye a 3-as metró légkondicionálásáról csak az önkormányzati választási kampányra változott meg, eddig ugyanis változatos indokokkal utasította el a klimatizálást. Egy 2017-es HVG-interjúban például ezt mondta:

„Lehet ilyeneken szórakozni, hogy legyen klíma, azt is lehetne követelni, hogy legyen büfékocsi is”.

Az interjúban ezt mondta: „A hibákba és kudarcokba könnyen bele lehet kapaszkodni. Elismerem, hogy nem semmitmondók, de könnyen kijavíthatók, és eleve elkerülhetők lettek volna. Ezek egyszer csak véget érnek. Akkor mit kérdeznek majd a 3-as metróról? Hogy miért nincs klíma? Mikor volt a metrón klíma? A metró más, mint a villamos, 25 méterrel a föld alatt nem tűzi a nap, miért lenne feltétlenül szükség klímára akkor is, ha nincs rá pénz? (...)

Azt, hogy nincsenek a kocsik klimatizálva erősen másodlagos kérdésnek tartom. Ha egy átlagos állapotú ember e nélkül nem bírna ki 2-3-4 megállót a metróban, akkor az eddigi 30-40 évben hogy nem dőltek halomra az emberek a 3-as metróban?” - tette hozzá két éve Tarlós.

Egy alkalommal pedig azt mondta az RTL Klub Híradójának a jelenlegi főpolgármester, hogy azért nincsenek klímaberendezések a metrókocsikban, mert

nem férnének el az alagútban a felújított szerelvények, ha klímát szerelnének a tetejükre.