Aggódik a szakszervezet, mert veszélyesek a magyar Modulo buszok, de a BKV-t ez nem zavarja

2018. április 19. 12:31 - szerző: 168 Óra

Egy utolsó utáni változtatás miatt a csuklós buszok a tervezettnél körülbelül 60 centivel rövidebbek, ami a buszok teljes egyensúlyának felborulásához vezetett.

Ennek eredményeképpen a buszok közepe túl könnyű, a kanyarokban megcsúszhatnak a járművek, csak komoly korlátozásokkal lehet azokat használni. A BKV-nál működő Egységes Közlekedési Szakszervezet is kifejezte aggodalmát az új buszok miatt.

„Balesetveszélyesnek tartja a BKV-nál működő Egységes Közlekedési Szakszervezet a metrópótlásra rendelt új Modulo buszokat, amelyek egy sajátságos műszaki megoldás miatt főleg a kanyarban csúszhatnak meg. Ez az utasok és a járművezetők, valamint a közlekedésben résztvevő többi jármű és a gyalogosok biztonságát is veszélyezteti” – közölte.

Naszályi Gábor, az EKSZ napokban megválasztott új elnöke főként nedves, havas és rossz minőségi utakon félti az új buszon utazókat és a járművezetőket, mert ilyen körülmények között a kanyarban könnyen kicsúszhat és irányíthatatlannál válhat az új konstrukció.

„Az EKSZ elnöke személyesen is felhívta erre a vezérigazgató figyelmét, ám Bolla Tibor úgy vélte,

a helyzet nem drámai, de ha azzá válik, akkor legfeljebb majd visszahívják a forgalomból az új buszokat.

Naszályi szerint viszont ennél lényegesen nagyobb a kockázat, hiszen akár egyetlen kicsúszás is tragédiával végződhet.

Az elnök ezért felkéri a vezérigazgatót, hogy az első aggasztó jelre, akár a járművezetők jelzéseire is rendelje vissza az új buszokat, ne várjanak meg egy balesetet” – áll az EKSZ közleményében.

A BKV-nak egyébként a harmincadik Modulo 168 d típusú csuklós buszt kellett volna megkapnia április 11-ig, de a kormány reményei szerint a „hazai gyártást fellendítő” Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft. (IEAG) a határidő előtt mindössze 5 járművet szállított le a főváros közlekedési cégének. De ezt az ötöt sem tudták még forgalomba állítani, mert „a járművek jelenleg a beüzemelés fázisában vannak, mely során a BKV igényeinek megfelelő finomhangolásokat végeznek a járműveken”.