ITM-államtitkár: A magyar felsőoktatás felkerült a térképre

2020. október 1. 12:52 - szerző: 168 Óra/MTI - forrás: MTI

De nem a CEU miatt.

A magyar felsőoktatás felkerült a nemzetközi térképre, egyre nagyobb hírnevet vív ki magának a világban - mondta Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti és stratégiai államtitkára csütörtökön Budapesten, írja az MTI.

Schanda a Tempus Közalapítvány online konferenciáján rámutatott: a hallgatók Magyarországon versenyképes felsőoktatási intézmények közül választhatnak, amelyek a nemzetközi rangsorokban is érnek el sikereket. Egyre több külföldi diák választja hazánk egyetemeit a továbbtanulásához - hangsúlyozta az államtitkár, aki nemzetstratégiai célnak nevezte a magyar felsőoktatás nemzetközi jelentőségének növelését. 

    Kitért arra, hogy a világ 93 országának legjobb 1500 egyetemét rangsoroló listán a legelőkelőbb eredményt a Semmelweis Egyetem érte el, mellette további hét magyar egyetem szerepel, többek között az Eötvös Loránd Tudományegyetem és a Pécsi Tudományegyetem.

  Jelenleg közel 40 ezer külföldi hallgató tanul magyar felsőoktatási intézményben, azonban a magyar felsőoktatás nemzetközi vonzerejének további növeléséhez elengedhetetlen a képzések iránti bizalom fokozása, amihez az intézmények megítélése jelentősen hozzájárulhat.   

    Megjegyezte: idén több mint 90 ezren jelentkeztek magyar felsőoktatási intézményekbe és háromnegyedük felvételt is nyert. A felvételizők négy százalékkal nagyobb arányban kaptak lehetőséget felsőoktatási tanulmányaik megkezdésére, mint tavaly, és minden öt felvett hallgatóból négy állami ösztöndíjban részesül.

Hozzáfűzte: az egyetemek modellváltásának is az a célja, hogy az intézmények a helyi társadalmi élet és gazdaságfejlesztés motorjává léphessenek elő, a magyar fiatalok versenyképes tudásra tehessenek szert, és értékesebb diplomához jussanak. Az új finanszírozási formában az intézmények nagyobb önállóság mellett rugalmasabban működhetnek, gyorsabban reagálhatnak a térség gazdasági igényeire - mondta. Az érintett intézményekben továbbra is biztosított lesz az állami ösztöndíjas képzés, az oktatók teljesítményalapú, megemelt bérezésben részesülhetnek.