A választási plakátok piacának újraszabályozását javasolja az Állami Számvevőszék
Az ÁSZ emlékeztetett rá, hogy a 2014-es országgyűlési választástól a hatósági nyilvántartásban szereplő nyomtatott és online sajtótermékeknek - amennyiben a választási kampányidőszakban politikai hirdetést kívánnak közölni - a választás kitűzését követő 5 munkanapon belül a hirdetési árjegyzésüket a honlapjukon közzé kell tenni, továbbá el kell juttatni azt az ÁSZ-hoz, amely a saját honlapján is közzéteszi.
A törvény azt is előírja, hogy azoknak a sajtótermékeknek, amelyek a választási kampányidőszakban politikai hirdetést tettek közzé, a szavazás napját követő 15 napon belül erről tájékoztatniuk kell az ÁSZ-t, beleértve azt is, hogy kinek a megrendelésére, milyen ellenérték fejében, mely időpontban és milyen terjedelemben tették közzé az egyes jelöltek és jelölő szervezetek politikai hirdetéseit, az ÁSZ pedig mindezt a honlapján közzéteszi.
Az ÁSZ júniusban publikált elemzése alátámasztja, hogy a hagyományos médiatermékek esetében a szabályozás eredményeként 2014-től erősödött a politikai hirdetések átláthatósága és elszámoltathatósága. Az ÁSZ szerint ugyanakkor a választási törvény módosítása
a plakátok esetében nem tartalmazott - a politikai hirdetések szabályozásához hasonló - részletes és átfogó szabályokat, ezért szükséges a választási plakátok szabályozásának megerősítése.
Mindezek alapján az Állami Számvevőszék megfontolásra ajánlja Pálffy Ilona, a Nemzeti Választási Iroda távozó vezetőjének javaslatát a választási eljárásról szóló törvény átdolgozására, ami alapján módosulhat a választási plakátok szabályozása. (MTI)