Az utolsó pillanatban letiltotta a KESMA-lap a díjnyertes zenekarról írt cikküket, csak mert az énekesük Horthy miatt tiltakozott

2020. március 10. 18:10 - szerző: 168 Óra

Letiltotta a KESMA-lap a díjnyertes zenekarról szóló cikket, miután megtudták, hogy az énekes akciózott ellenük – számol be az Átlátszó. Mint írják, a Pécs-Baranyai Kulturális Szövetség nívódíjat adományozott a pécsi Boja zenekarnak tízéves színvonalas kultúraközvetítő és zenei alkotótevékenységéért a Magyar Kultúra Napján, emiatt jelent volna meg a zenekarról egy riport a fideszes kötődésű sajtóholding, a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány baranyai lapjában, a Dunántúli Naplóban, amely a zenekart megkereste.

A pécsi Boja együttes a díjátadón

El is készült az anyag, a megjelenést március 5-re tűzték ki.

Másnap reggel azonban telefonon közölték, hogy mégsem publikálják a cikket, a zenészek szerint ezt azzal indokolták, hogy a zenekar frontembere részt vett a lap elleni tüntetésen,

állítólag trágárul üvöltözött, és a szerkesztőség előtti járdára festett. Ugyanakkor a zenekar szerint az eset, amire hivatkoztak még 2018-ban történt, amikor több pécsi közéleti szereplő tiltakozott a szerkesztőség előtt, miután a lapban megjelent egy Horthy Miklóst dicsőítő cikk. A tiltakozás résztvevői egy „Vitéz Dunántúli Szégyen és Gyalázat” feliratot festettek fel az épület elé. Később lemosták, de a helyére egy másik szöveg került: „a szégyen nem lemosható”. Miután azt is eltüntették, az került ki narancssárga betűkkel, hogy „Srácok! Tényleg nem!”