Nemcsak isteni, hanem állami segítség is bőven jut Szijjártó barátja cégének

2016. április 4. 15:38

, hogyan magyarázta a Fidesz-frakció korábbi kabinettitkára egy vallási közösségnek: ő nem a fideszes kapcsolatainak, hanem istennek köszönheti a vagyonosodását, s a cégei sikerét. A Közbeszerzési hatóság oldalán található információból kiderül: a szerencse idén sem hagyta cserben Kuna Tibort, cégei kaszálnak a közpénzes megbízások terén.

Kuna Tibor 2003 és 2008 között a Fidesz-frakció kabinettitkára volt. Egyik cégének, a Trinity Communications Kft-nek 2010. decemberi alapítása óta éves árbevétele 2014-re elérte az évi 250 millió forintot.

Másik cége, a 2008-ban alapított és a Trinity-vel azonos óbudai címre bejegyzett Young and Partners Kommunikációs és Tanácsadó Kft. 2010-ben csak közel kétszáz milliós éves árbevétellel bírt, ám 2014-re elérte ennek tízszeresét, az évi 2 milliárd forintot.

Kunáról egy a

444-nek adott interjúbanSzijjártó Péter elismerte, hogy baráti viszonyban van vele.

„Amikor 1998 és 2002 között kormányon voltunk, és én ifjúsági vezetőként kerültem kapcsolatba vele. Azóta jóban vagyunk, mondhatom azt is, hogy barátok vagyunk.”- fogalmazott a Trinity és a Young and Partners kapcsán a külgazdasági és külügyminiszter.

A két kommunikációs cég továbbra is sorra kapja az állami megbízásokat. A Young and Patrners legfrissebb szerzeménye épp a közelmúltban nagy viharokat kavart Eximbank-tól jött: utóbbi 125 millió forintos szerződést írt alá a Young and Partners-szel, rendezvényszervezési és egyéb pr-feladatok elvégzéséről.

E szerződés szerint például egy 500-1000 fős rendezvény koncepcióját félmillió forintért készíti el a cég. Nagyobb rendezvénynél (5000 főig) 750 000 forintot fizet alkalmanként az állami tulajdonban lévő bank. Egy ökörsütésért (500 főre) 400 000 forintot kér a cég, ám malacsütés rendezését már 100 ezer forintból vállalják.

Furcsa módon a Young and Partners és az Eximbank közötti szerződés beszkennelt változatán a Közbeszerzési Hatóság weboldalán sok tételnél épp az nem olvasható, hogy mennyit számol fel a cég az adott szolgáltatásért.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság ugyanezt a céget 21 millió forintért bízta meg azzal, hogy az NMHH hirdetéseit, reklámjait, pr-anyagait megjelentesse a nyomtatott, elektronikus és online sajtóban.

A Nemzeti Befektetési Ügynökség részére a Young and Partners 10 millióért végez rendezvényszervezési feladatokat.

Kuna Tibor másik cége, a Trinity sem szűkölködik állami pénzből elvégzendő feladatokban: a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon keresztül kapott 12 millió forintos megbízás keretében a Magyar Közút Nonprofit Zrt. részére nyújt pr- és kommunikációs tanácsadási szolgáltatást.

Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár is bízik Kunáék rendezvényszervezési tapasztalatában, s közel húszmillióért kérte fel a céget az OEP 2016. évre tervezett rendezvényeinek megvalósításával. Az utóbbi megbízás kapcsán külön érdekes, hogy az erre meghirdetett pályázaton induló másik két cég közül az egyik az L. Simon-közeli Shortcut Communication Kft. , a másik (Art Treasure Kft). tulajdonosa az oten cégadatbázis szerint Kuna másik cégének, a Young and Partners-nek a korábbi ügyvezetője, Hajdú Ákos.

Idén januárban szerződött a Trinity a Északdunántúli Vízmű Zrt.-vel is 24 millió forintért pr és kommunikációs tevékenység biztosítására, pr ügynökségi szolgáltatói és tanácsadói feladatok ellátására.

És így tovább...

Az Eximbank tevékenysége kapcsán több kérdőjel is felmerült az elműlt hetekben: az LMP feljelentést tett ismeretlen tettes ellen hivatali visszaélés és hűtlen kezelés gyanúja miatt, mert sajtóhírek szerint az Eximbank 6,72 milliárd forintos hitelt nyújtott Andrew G. Vajna kormánybiztos cégének az TV2-csoport felvásárlásához.

A Forbes magazin

nemrég megírta, hogy az Eximbank Rogán- -közeli céggel szerződött a bank által november végén kiírt pályázat keretében két, összesen 16 milliárd forintot kezelő kockázatitőke-alap felállítására.