Hiába állította az Origo, hogy ő nem az az Origo, bukta a pert Cseh Katalin ellen

2020. január 8. 18:58 - szerző: 168 Óra

Pert bukott az origo.hu, amiért hamisan állította, hogy Cseh Katalin, a Momentum egyik alapító tagja családi vállalkozásán keresztül hamisított számlákat a párt részére – írja a 444 a birtokába jutott ítélet alapján.

Az ügy azért került a bíróságra, mert a Momentum hiába szólította fel a lapot, hogy tegyenek ki helyreigazítást a még májusban megjelent cikkhez, a kérésüket figyelmen kívül hagyták. 

Az Origo a perben azzal érvelt, hogy azért nem tettek ki helyreigazítást, mert Cseh Katalin a levelet nem az origo.hu-nak, hanem az Origo nyomtatott sajtónak címezte. 

Vagyis Cseh Katalin levelet írt az origo.hu szerkesztőségi címére, az origo.hu főszerkesztőjének és a cikk szerzőjének címezve, az origo.hu-n megjelent cikkre hivatkozva, de a kormányközeli lap szerint a helyreigazítást nem az origo.hu-ra, hanem az Origora kérte.

Az origo.hu szerint ők nyomtatott sajtóterméket nem szerkesztenek és nem adnak ki, ezért hagyták figyelmen kívül a helyreigazítási kérelmet.

Az Európai Parlament (EP) plenáris ülése
Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

Az első- és másodfokú bíróság ezt vélhetően nem vette komolyan, és mindkettő megállapította, hogy pontosan megjelölt és beazonosítható volt a cikk, így az origo.hu érvelése nem állja meg a helyét.

A bíróság a hírportált végül 18 ezer forint, plusz a perköltség, valamint a Magyar Állam részére 48 ezer forintos fellebbezési illeték megfizetésére kötelezte.