Mészáros Lőrinc veje és gyerekei is bedolgozhatnak a méregdrága vasútépítési projektbe

2019. június 12. 14:35 - szerző: 168 Óra

Közzétették az Európai Unió hivatalos közlönyében a Budapest-Belgrád vasútvonal Soroksár és Kelebia közötti szakaszára vonatkozó közbeszerzési eljárás eredményét – vette észre a 24.hu.

A gigantikus, 2 milliárd 78 millió dolláros, vagyis 589 milliárd forintos munkának nem csak a nyertes konzorcium örülhet. A közbeszerzés a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó RM International Zrt., a kínai China Tiejiuju Engineering & Construction Kft. és a szintén kínai China Railway Electrification Engineering Group (Magyarország) Kft. nyerte.

A hirdetményből viszont az is kiderül, hogy Mészáros-család több tagja is részt kap Magyarország történetének legnagyobb vasútépítési projektjében. A Mészáros Lőrinc veje, Homlok Zsolt érdekeltségébe tartozó Vasútvillamosító Zrt., a szintén a Mészáros-birodalomba tartozó R-Kord és a Mészáros-gyerekek többségi tulajdonában lévő Fejér B.Á.L. Zrt. is bedolgozhat alvállalkozóként a projektbe.


Fotó: Kovalovszky Dániel

A hirdetmény alapján az alábbi cégek kapnak részt a megbízásból a fővállalkozókon kívül:

  • R-Kord Kft.
  • FormiConcept Kft.
  • Kontúr Csoport Kft.
  • RING Mérnöki Iroda Kft.
  • TSCP Kft.
  • V-Híd Zrt.
  • Vasútvill Kft.
  • Vasútépítők Kft.
  • MÁV FKG Kft.
  • Híd-Tám Kft.
  • FEJÉR-B.Á.L. Zrt.
  • VILLFELÉP Bt.
  • China Railway Design Corporation
  • China Railway Electrification Engeineering Group Co., Ltd.
  • CARS Engineering Consulting Corporation Limited (Bejging)
  • CRSC International Company Limited
  • Nokia Shanghai Bell Co., Ltd.
  • Huawei Technologies Hungary Ltd.
  • ZTE Hungary Ltd.
  • China Railway Electric Industries Co., Ltd.
  • China Railway No. 9 Group Co., Ltd.
  • Shanghai Civil Eingineering Group Hungary Ltd.

A beruházás 85 százaléka a kínai állammal kötött hitelből valósul meg, a fennmaradó 15 százalékot teszi ki az önrész. A magyar kormány már meg is kezdte a hitel első részletének lehívását. Szakemberek számítása szerint a vonal megépítése leghamarabb 2400 év alatt térülhet meg a magyar államnak.