Mészáros Lőrinc és veje elnyert egy 23 milliárdos állami vasútépítést

2018. június 5. 17:38 - szerző: 168 Óra

A déli szakasz felújítása után a Balaton északi partján is Mészáros Lőrinc újíthatja fel a vasutat. Ezúttal a Szabadbattyán-Balatonfüred vonalszakasz munkálatait nyerte el 23,05 milliárd forintos ajánlattal. Nem egyedül pályázott, hanem vejével, Homlok Zsolttal együtt nyert konzorciumban – derítette ki a 24.hu az ajánlatok összegzéséből.

A nyertes konzorciumban Mészáros cége, az R-kord Kft. mellett Homlok egy újabb szerzeménye, a Vasútvillamosító Kft. van. Mindkét vállalkozás igen jól teljesít. Az R-kord Mészáros egyik központi cége, ami tavaly megduplázta bevételét.

A Vasútvillben tavaly júliusban jelent meg Homlok közvetett tulajdonosként, és másik érdekeltségével együtt, a Homlok Zrt.-vel együtt nagyon szépen szerepel az állami tendereken. Tavaly év végén Homlok nyert egy 5,5 milliárdos munkát a MÁV Zrt.-től, a kisvárdai vasútállomás és környezete fejlesztésének második ütemét. Nem egyedül nyert, hanem a Penta Industry Kft.-vel társulva hirdették győztesnek. Alvállalkozóként bevonták az R-Kord Kft.-ét és a Vasútvillamosító Kft.-t is. A jelenlegi munkálatokba is bevonják a vej másik cégét alvállalkozóként, a Homlok Zrt.-t.

Fotó: vonattal-termeszetesen.blog.hu

Három ajánlat érkezett be egyébként a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által januárban kiírt felhívására, a beadott árajánlatok nem mutatnak nagy különbséget. Homlok Zsolt egykori munkaadója, a Switelsky Vasúttechnika Kft. 23,115 milliárdért, a Dömper Kft.-Subterra-Raab Kft. pedig 23,093 milliárdért ajánlkozott.

A feladat villamos üzem kiépítése, állomások részleges akadálymentesítése, felsővezeték-építési, vasútépítési és kiegészítő építési munkáinak tervezése és kivitelezése. Egyes szakaszokon vágány- és kitérőcsere is lesz, négy állomást átépítenek, magasperont alakítanak ki, valamint átépítik a közúti és gyalogos átjárókat. A munkálatok várhatóan 2020 júliusáig befejeződnek.