Néhány napja nagy visszhangot váltott ki írásunk a Cool TV műsorán dübörgő „Meddig fogsz élni” című reklámról, amelyben azt ígérték, a „nap” szó elküldésével válasz sms-ben megtudjuk, meddig vághatjuk a centit. Ehhez képest ugyanis kiderült, tudtunkon kívül a hollandiai székhelyű Artiq Mobil nevű mobil szolgáltató céggel szerződtünk. Méghozzá arra, hogy hetente hat wap linket kapunk, darabját 480 forintért. Ezekről pedig mobiltelefonos csengőhangot tölthetünk le.
Ha akarjuk, ha nem.
A cég, mint ügyfélszolgálatukon megtudtuk, mindenképp kiszámlázza az így összejövő havi 11 250 forintot, attól függetlenül, hogy továbbküldjük, letöltjük vagy simán letöröljük az egyébként nem kért csengőhangokat.
A szolgáltató Artiq Mobil cég ügyfélszolgálatos hölgye azt viszont őszintén bevallotta: fogalma sincs arról, hogy a „termékben” milyen kalkuláció alapján számítják ki az üzenetet küldő halálának napját. De készséggel megadta a hollandiai székhelyű szolgáltató e-mail címét, ahonnan, biztos volt benne, minden szempontból kielégítő válaszra számíthatunk.
Néhány nap múlva érkezett is az a bizonyos kielégítő válasz, a szövegben némi magyartalansággal és pár anglicizmussal.
„A feltett kérdése illetően szeretnénk értesíteni, hogy a NAP
nevű szolgáltatás egy fun application, mint a többi termék ebből a
sorozatból. A szolgáltatás így működik, hogy az ügyfél beírja a
mobil telefon számát és a rendszer adja a halála dátumát, ami,
persze, nem egy igazi dátum, hanem egy logó.”
Hoppá. A halálunk napja tehát nem más, mint egy logó.
S hogy mi a fun application? Amolyan mókás alkalmazás, kedves jópofizás.
„Mivel a cég egy nemzetközi cég, szerte a világon működik. Az további információ a weboldalunkon található: 1text.tv. Reméljük, hogy ezekkel az információkkal segítségére lehetünk. Amennyiben további kérdése lenne szolgáltatásunkkal kapcsolatban, állunk szíves rendelkezésére. Tisztelettel, Artiq Customer Care Team” – zárul a tájékoztató levél.
Hát, jót nevettünk.