Megszólalt az Orbán-kormány, a felcsúti kisvasút a hazaszeretet elmélyítését és az ország megmaradását szolgálja

2018. szeptember 18. 19:52 - szerző: Ágoston Zoltán

A Párbeszéd országgyűlési képviselője, Kocsis-Cake Olivvio írásban feltett egy teljességgel érthető kérdést az Innovációs és Technológiai Minisztériumnak, amelyben arról érdeklődött, hogy akarnak-e még EU-s forrást felhasználni a felcsúti kisvasút meghosszabbításakor. Erre az eldöntendő kérdésre Cseresnyés Péter, a tárca parlamenti államtitkára válaszolt egy kampányízű kirohanással, amely így hangzik:

„Önök és ellenzéki társaik mindent elkövetnek azért, hogy aláássák Magyarország tekintélyét. Külföldön árusítják ki a hazát, lekicsinylik és eltagadják a sikereit, bátorítják és támogatják a külső támadásokat. Mindebben nem kis szerepe van politikustársának, Jávor Benedeknek, Magyarország hivatásos feljelentgetőjének. Az önök ténykedésével szemben a kormány továbbra is támogatja azokat az idegenforgalmi fejlesztéseket, amelyek célja a vidék megerősítése, vonzerejének és egyedi értékeinek megismertetése. A támogatott beruházások egyaránt szolgálják a hazaszeretet elmélyítését és az ország megmaradását, valamint az egyes térségek vonzóbbá tételét a hazai és külföldi turisták szemében. A kormány, ahogy eddig, a jövőben is kiáll e számunkra meghatározó értékek és célok mellett.”

Az érdemi válasznak még a látszatát is kerülő levelében Cseresnyés Péter ehhez csak annyit fűz hozzá, hogy a felcsúti kisvasút nem állami, hanem alapítványi projekt.

Fotó: Kökényesi Gábor

Augusztusban írtuk meg, hogy a felcsúti kisvasút hatalmas lebőgésnek számít, az elindítása, 2016 április 30. óta már 12,3 millió forint veszteségnél tart. Idén májusban és júniusban összesen 10 napon utasok nélkül jártak a vonatok, aminek ellenére Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter reméli, hogy  üzletileg is meg fog térülni az, ami most is sokaknak szerez örömet.

A felcsúti kisvasút 857 millió forintból épült, amelyből 600 milliót az Európai Unió adott rá. Tavaly szeptemberben az Európai Parlament Költségvetési és Ellenőrzési Bizottságának a küldöttsége is felülhetett rá, később vitatható jelzővel aposztrofálva, hogy megérte-e ennyi pénzt költeni rá. Ettől függetlenül az már biztos, hogy a nyomvonalat Vértesacsáig meghosszabbítják.