Másfél év alatt 70 milliárd forintot költött az Orbán- kormány kommunikációra, a pénzt kivétel nélkül haveri cégek kapták
Másfél év alatt elköltötte
szinte a teljes hároméves kommunikációs keretét
az állami szféra. A Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatalt (NKOH) eredetileg spórolási céllal hozták létre, ehhez képest 2016 decemberétől sikerült kimeríteniük a tájékoztatásra szánt három éves keretet.
Összesen 69,8 milliárd forintot költöttek el reklámokra, rendezvényekre az állami szervek. A pénzt kivétel nélkül kormányközeli ügynökségek kapták
– írja a G7.
Ebből a pénzből a kormányzati plakátkampányt bonyolították, de mellette többek között reklámozták 60 millió forintért a gigadrága Puskás Stadion építését, 480 millióért a MÁV eredményes működését, a Radioaktív Hulladékokat Kezelő Nkft. kommunikációját pedig 171 millióból segítették. A Főgáznál 13 milliót fordítottak dekorációs eszközökre, de csak miután 40 millióból hirdették az e-gázszámlák előnyeit.
A legtöbbet a Miniszterelnöki Kabinetiroda költötte, de a Magyar Turisztikai Ügynökség és a Magyar Villamos Művek is milliárdokért kommunikált.
A pályázati kiírások nyertes cégei közül messze kiemelkednek Balásy Gyula cégei, a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. Két vállalatának együttes árbevétele 2016-ban még a 2,3 milliárd forintot sem érte el, 2016 vége óta azonban csak a kommunikációs keretszerződés alapján 51 milliárd forintnyi megbízást kaptak.
A második befutó a több miniszterrel is jó kapcsolatot ápoló Kuna Tibor három cége, a Trinity International Communications Kft, a Young and Partners Kft és a Sprint Nyomdaipari Kft.
A korábban az állami kommunikációs tendereken nagyokat szakító Csetényi Csaba, akit csak Rogán Antal szomszédjaként emlegetnek, egyre inkább háttérbe szorul. Két vállalata, a Network 360 Kft. és az Affiliate Network Kft. a megrendelések csupán négy százalékát szerezte meg. Kapcsolata állítólag megromlott a kormányzati szereplőkkel.