Sertéshús-kóstolókat rendez a kormány, mert sajnálatosnak tartja, hogy az emberek valamiért nem esznek belőle eleget
Sertéshús-kóstolókat rendez a kormány, mert sajnálatosnak, tartja, hogy az emberek valamiért nem esznek belőle eleget
Elindult a sertéshúsfogyasztást ösztönző tavaszi kampány, amellyel a friss, jó minőségű magyar sertéshús fogyasztásának növelése az Agrárminisztérium és az Agrármarketing Centrum célja.
Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium (AM) agrárpiacért felelős helyettes államtitkára a kampány szerdai budapesti sajtótájékoztatóján elmondta, hogy
a hazai sertéshúsfogyasztás jelentősen elmarad az európai uniós átlagtól, annak mintegy kétharmada.
Ezért is indokolt a kampány, amely felhívja a figyelmet a sertéshúsnak a kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozásban betöltött szerepére, illetve arra, hogy a megfelelő minőségű, megbízható termékeket keressék a fogyasztók - hangsúlyozta.
Országszerte 15 városban, hat áruházlánc üzleteiben tartanak kóstoltatásokat, részt vesznek szakmai rendezvényeken, fesztiválokon, valamint átfogó médiakampánnyal is segítik a magyar fogyasztók tájékoztatását - mondta el Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese a 2013 óta nyolcadszor megrendezett kampányról – jelentette az MTI
Az elmúlt egy év alatt átlagosan 25-30 százalékkal emelték a sertéstőkehús árát a kiskeresledelmi láncok beszállítói.