A várak felújítására nem ad pénzt, de a kastélyok kommunikációjára simán elkölt 267 milliót az Orbán-kormány
Egyedüli ajánlattevőkként Balásy Gyula két cége, a New Land Media Reklám, Szolgáltató és Kereskedelmi Kft. valamint a Lounge Design Szolgáltató Kft. végezheti hét kastély kommunikációját, nettó 267 millió forintért.
A feladat a Nemzeti Kastélyprogram és Nemzeti Várprogram keretében komplex kommunikációs feladatok végzése, a kiválasztottak listája:
- a tatai Esterházy-kastély,
- a bajnai Sándor-Metternich-kastély,
- a dégi Festetics-kastély,
- a füzérradványi Károlyi-kastély,
- a majki Kamalduli Remeteség,
- a nádasdladányi Nádasdy-kastély és a
- a sümegi püspöki palota
A nyerteseknek minden kastélyra – rendezvénystratégiát is magába foglaló – éves átfogó kommunikációs stratégiát kell kidolgozniuk, amely kastélyonként négy kampányt foglal magába. A munka részei az integrált reklámügynökségi feladatok, a kreatív tervezés és a szövegírás is – írta a napi.hu.
Mindehhez képest az Orbán-kormány a múlt héten visszavonta azt a másfél milliárd forintos támogatást, amelyből a körmendi Batthyány-Strattmann-kastély turisztikai célú fejlesztésére irányzott elő. A kabinet egyidejűleg a várgesztesi, a cseszneki, az ónódi, csókakői várat is megfosztotta a felújításra szánt pénztől.