Itt van Európa első villamos-hibrid mozdonya, magyar cég üzemelteti

A kínai mozdony a tervek szerint legalább tíz kilométert képes megtenni vízszintes pályán önerőből, felsővezeték nélküli szakaszon.

2021. február 2., 14:30

Szerző:

Megérkezett Európába az első árufuvarozásra optimalizált villamos–hibrid mozdony, amelyet a kínai CRRC Zhuzhou Locomotive Co., Ltd. (CRRC ZELC) vállalat a Rail Cargo Hungariának a cég igényei szerint fejlesztett ki - adja hírül a iho.hu közlekedési szakportál.

A lap azt írja, hogy következő hónapokban a szakemberek ellenőrzik, hogy a jármű teljesíti-e az elvárásokat, valamint elvégzik az engedélyekhez szükséges vizsgálatokat és futópróbákat. Ez lesz az első kínai mozdony az Európai Unió vasúthálózatán, amely típusengedélyt kaphat.

A tesztek sikeres lezárását követően Európában a Rail Cargo Hungaria használ majd először nulla emissziós, gazdaságosan üzemeltethető nagyteljesítményű vonali és tolatómozdonyokat a vasúti árufuvarozási ágazatban. A járművek technológiája lehetővé teszi, hogy a felsővezeték nélküli szakaszokon kondenzátorokhoz hasonlítható egységek, úgynevezett szuperkapacitások biztosítsák az energiát a továbbhaladáshoz. A mozdonyok ezeket az energiatárolókat felsővezetékről – állóhelyzetben, vagy útközben is –, illetve töltőpontokon is feltölthetik.

A mozdonyok tervezett felhasználási területe Magyarországon kívül Horvátország, Szerbia, Románia, Macedónia, Görögország, valamint Bulgária.

A Závecz közvélemény-kutatása szerint Magyar Péter pártjának EP-listája a kutatás első felében jelentősen megelőzött minden ellenzéki pártot a DK–MSZP–Párbeszéd kivételével, így a harmadik helyen szerepel a rangsorban. A teljes lakosság 11%-a, a biztos szavazók 14%-a voksolna rá.