Itt az ELTE kancellárjának válasza, miért költöttek 51 milliót reklámra, amikor több oktatót kirúgtak
Mint korábban kiderült, az ELTE ebben a tanévben eddig 51 millió forintot költött kommunikációra és reklámra és pont Balásy Gyula két cégével, a a kormányzati kampányok nagy részét is készítő New Land Media Reklám, Szolgáltató és Kereskedelmi Kft.-vel és a Lounge Design Szolgáltató Kft.-vel kötött kizárólagos szerződést – írja a Hvg.hu.
Mindez azért aggasztó, mert az egyetem mindeközben megszorításokra hivatkozva eddig 64 dolgozótól vált meg.
A Hvg.hu megkereste Scheuer Gyula kancellárt, aki az anomáliára azt válaszolta,
– Az ELTE egyes karainak működési problémái „jelentős mértékben az egyre csökkenő hallgatói létszámból fakadnak”, ezért ezekre a karokra, valamint az új képzésekre próbálnak megnyerni a kommunikációval minél többeket. Az ELTE kommunikációs költségei hazai felsőoktatási összehasonlításban szerények, a nemzetközi összehasonlításban pedig elenyészőek.