Három hónap alatt 14,7 milliárdot költött el reklámra Rogán Antal minisztériuma

2019. január 30., 11:07

Szerző:

14,7 milliárd forintot költött reklámokra a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda 2018 utolsó negyedévében. Az összeg majdnem fele a kormány politikai hirdetéseire ment el, a többi állami vállalatok reklámkampányaira. Mindegyik megbízást Balásy Gyula két cége nyert el – írja az Átlátszó.

A Miniszterelnöki Kabinetiroda irányítása alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) közzétette az uniós közbeszerzési értesítőben, hogy tavaly az utolsó negyedévben milyen reklámokra mennyit költött. Minden szerződés annak a keretmegállapodásnak a része, amely 25 milliárd forint éves keretről indult, de megtöbbszöröződött.

Rogán Antal Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszterje
Fotó: MTI/Máthé Zoltán

A keretmegállapodást eredetileg Csetényi Csaba, Kuna Tibor, és Balásy Gyula cégeivel írta alá az NKOH, de 2018 nyarán Balásy monopolhelyzetbe került, így az ő cégein keresztül költ hatalmas összegeket kommunikációra a kormányzat.

Az utolsó három hónapban a tájékoztató szerint a Balásy-cégeknek az NKOH nettó 14,7 milliárd forint értékű megbízást adott. Ebből 6,95 milliárd a kormány politikai tartalmú kampányaira, majdnem 8 milliárd forint pedig állami cégek hirdetéseire ment el.

Néhány érdekes tétel a listából:

  • 2,4 milliárd forint a Turisztikai Marketingkommunikációs Ügynökség számára Magyarország és a Kárpát-medence történelmi és kulturális értékeit bemutató, valamint a 2018. évi Magyarország turisztikai országmárka népszerűsítését célzó nemzetközi kampány kommunikációs feladatainak ellátására.
  • 342,5 millió forint a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. külföldi és belföldi gasztroturisztikai kampányra, valamint a V4 elnökséghez kapcsolódó teljes körű utókommunikációra.
  • 433 millió forint a Családok Éve 2018-as kommunikációs kampányának III. ütemére.
  • 490 millió forint a Magyar Posta Zrt. 2018. második félévi kommunikációs tevékenységére.
  • 24,4 millió forint a Budapesti Corvinus Egyetem 2018-2019. évi külső kommunikációs tevékenysége körében végzendő integrált reklámügynökségi, PR- és médiaügynökségi feladatok ellátására.

Magyar Péter, a Tisza Párt alelnöke és EP-listavezetője közzétette annak a szavazásnak a végeredményét, amelyen eldőlt, hogy kik és milyen sorrendben szerepelnek majd a párt listáján.

Tegyünk világos vállalást: amíg nemzeti kormány áll az ország élén, Magyarország nem lép be az orosz-ukrán háborúba senkinek az oldalán. De ha nem a Fidesz és a KDNP, ha nem a nemzeti erők kezében lenne a kormány, Magyarország már nyakig benne lenne a háborúban - közölte Orbán Viktor miniszterelnök pénteken, a Fidesz-KDNP európai parlamenti választási kampányindító rendezvényén a Millenárison.

Sikeres megállapodást követően adásvételi szerződést írt alá a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Talentis Group Zrt., amelynek értelmében a zárási feltételek sikeres teljesülése esetén 100 százalékos tulajdonosa lesz Magyarország piacvezető kiskereskedelmi babaáruházláncának, a Brendon Holding Kft.-nek - közölte a Mészáros Csoport pénteken.