Gyenge félmilliárdból keni össze a tengerentúli magyarokat kiegyensúlyozott műsoraival az MTVA

2018. április 20. 13:24 - szerző: 168 Óra

Az MTVA (Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap), vagyis az úgynevezett közmédia közel félmilliárd forint kifizetését tervezi, hogy az állami Duna World tévécsatorna és a Duna World Rádióadását Amerikában, Ausztráliában és Új-Zélandon is fogni lehessen a következő egy évben. Erre az Európai Unió hivatalos közbeszerzési lapjában, a TED-ben megjelent közbeszerzések utalnak – írja a 24.hu.

E szerint az MTVA 122,23 millió forintot fizetne azért, hogy 2018. június 1. és 2019. május 31. között fogható legyen a Duna World Ausztráliában és Új-Zéland területén Free-to-Air, vagyis kódolatlanul, műholdas parabolaantennával SD (MPEG2) minőségben.

Fotó: Youtube

További 1 204 140 amerikai dollárt, azaz mai árfolyamon számolva körülbelül 301 millió forintot pedig arra fordítana az állami médiavállalat, hogy az említett műsorai Észak-Amerika és Dél-Amerika területén is elérhetők legyenek.

Épp tegnap derült ki egy objektív, több héten át tartó mérés eredménye, hogy a Duna tévécsatornán látható híradónak nem igazán sikerült azonos feltételeket biztosítania a kampányban a választásokon indulóknak, és szinte csak kormánypárti megszólalók kaptak lehetőséget az adóforintokból működő tévé hírműsoraiban. A műsoridő kevesebb mint harmadában (29 százalékában) szólalhattak meg ellenzékiek, míg a műsoridő több mint kétharmadát (71 százalékát) a kormánypárti megszólalók uralták – emlékeztet a lap.

Nemrég komoly port kavartak a Guardian cikke, amelyben a viccesen csak közszolgálatinak csúfolt kormánymédia dolgozóinak nyilatkozatait köttöték színes csokorba.