Lemondott a Volánbusz elnök-vezérigazgatója

2020. július 15., 14:49

Szerző:

Távozik a Volánbusz Zrt. éléről Dávid Ilona a rábízott feladat sikeres teljesítése után, a leköszönő elnök-vezérigazgatóra a jövőben új kihívások várnak – tájékoztatta a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter hivatala szerdán az MTI-t.

Közölték: Mager Andrea nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter 2018 augusztusában a Volán-társaságok reorganizációjára, újjászervezésére kérte fel a menedzsert. A távozó elnök-vezérigazgató irányításával 2019. október 1-jén megvalósult a Volán-társaságok integrációja, a hét regionális központból létrejött egy egységes, országos szolgáltatási lefedettséget biztosító 19 ezer munkavállalót foglalkoztató közszolgáltató vállalat.

A tavaly megkezdett járműfiatalítási programnak köszönhetően folyamatosan javul a helyközi és a 70 településen végzett helyi közösségi közlekedés színvonala, a mobil applikáción történő jegy- és bérletértékesítés bevezetésével pedig tovább bővült az utasok számára elérhető kényelmi szolgáltatások köre.

– A vállalatvezető kimagasló szakmai munkáját 2020 márciusában Lánczy Leo-díjjal ismerte el a tulajdonosi jogokat gyakorló miniszter – írták.

Dávid Ilona közgazdász, 2010-2012 között a GYSEV Zrt. elnök-vezérigazgatója, 2012-2018 között a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója volt.

A volt vezérigazgató Facebook-oldalán is közölte, hogy távozik a cégtől.

„A rám bízott feladat teljesítése után távozom a Volánbusz Zrt. éléről. 2018 augusztusában a Volán-társaságok újjászervezésére kértek fel, ami a 2019. október 1-jén létrejött integrációval és az azóta eltelt időszakban véghez vitt fejlesztésekkel megvalósult. Az országos vállalat működése hatékonyabbá, átláthatóbbá, eredményesebbé vált, a szolgáltatás színvonala folyamatosan emelkedett”

– írta Dávid Ilona. 

A nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter sajtó és kommunikációs főosztálya szerdán jelentette be, hogy július 15-től a MÁV Zrt. lett a Volánbusz Zrt. tulajdonosi joggyakorlója, az állami tulajdonú közlekedési szolgáltató társaságok összehangolt, egységes közlekedésszakmai működtetésének és közös stratégiai irányításának hosszú távú erősítése érdekében.